آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

سفیر ایران در ترکیه: جلسه شورای امنیت فضاحت دیگری برای سیاست خارجی ترامپ بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ابراهیم طاهریان

سفیر ایران در آنکارا گفت: مسیر توطئه آمریکا در جلسه شب گذشته شورای امنیت با مخالفت اعضای شورا و حمایت آنها از برجام به فضاحت بزرگ دیگری برای سیاست خارجی بحران‌ساز دولت ترامپ تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگاران در آنکارا در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود نسبت به موضع مقامات ترکیه در خصوص حوادث کشورمان در روزهای اخیر، گفت: همسایگان ما به ویژه مقامات ترکیه با درک مناسبی از روند تحولات و تحلیل صحیح شرایط و عوامل اصلی تحریک‌کننده بحران در منطقه، در مورد مسائل اخیر موضع‌گیری کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در این ارتباط گفت‌وگوهای سازنده‌ای میان وزرای خارجه ایران و ترکیه و برخی وزرای ذی‌ربط در دو طرف انجام شده و روسای‌جمهور نیز گفت‌وگویی مبسوط در خصوص روابط دوجانبه، روند تحولات منطقه و مسائل اخیر داشتند.

 

سفیر ایران با اشاره به نقش آمریکا در بحران‌آفرینی‌های رنگارنگ در منطقه و در مقابله با انقلاب اسلامی ملت ایران، خاطرنشان کرد: کشور ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شرایط مخاطره‌آمیز فراوان ناشی از توطئه‌های آمریکا از جمله کودتای نوژه، حضور گسترده گروه‌های تروریستی در ایران، جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی صدام و حمایت‌کنندگان از او که اینک حامیان تروریست‌های داعش هستند و نهایتا تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی را تجربه کرده و خسارات فراوان مادی ومعنوی را از ناحیه اقدامات مقامات آمریکا متحمل شده است.

 

طاهریان ادامه داد: امروز نیز همه ما شاهد وقاحت رییس‌جمهور و برخی مقامات آمریکا علیه ملت ایران هستیم.

 

این دیپلمات کشورمان گفت: آقای ترامپ در ادامه دیالوگ توهین و تحقیر ملت‌های مسلمان، با تروریست خواندن جهان اسلام و ایران در اجرای سناریوی به آشوب کشاندن منطقه، غیرمسئولانه علی‌رغم همه تعهدات بین‌المللی و حقوقی ضمن زیر پا گذاشتن توافقنامه الجزایر و تلاش برای تخریب فضای همکاری بین‌المللی ناشی از توافق‌نامه برجام اخیرا با ارسال توییت‌های تحریک‌کننده اقدام به تشویق اغتشاش و آشوب در یک کشور عضو جامعه بین‌المللی می‌نماید.

 

وی با اشاره به موفقیت ایران در کمک موثر مستشاری برای مقابله و به شکست کشاندن گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه، افزود: حضور قوی ایران برای تثبیت صلح و ثبات منطقه موجب عصبانیت حامیان تروریسم شده و این‌گونه عمل می‌کنند؛ غافل از اینکه ایران کشوری قدرتمند است که این قدرت را از ملتش، کسب می‌کند.

 

سفیر کشورمان با اشاره به این که اقدامات و تهدید رییس‌جمهور آمریکا تنها متوجه ایران نیست، تصریح کرد: ترامپ با سودجویی از خواب غفلت برخی، صلح و امنیت بین‌المللی، منطقه و جهان اسلام را هدف قرار داده است. او با اقدامات بی‌ثبات‌کننده از طریق توسعه تروریسم و خشونت‌های سازمان‌یافته و حمایت از رژیم‌های کودک‌کش، همه آحاد جامعه بین‌المللی را تهدید می‌‌کند. از این حیث وی به عنوان رییس‌جمهور کشوری که عضو سازمان ملل متحد است، باید پاسخگوی اعمال و رفتار غیرقانونی، تنش‌زا و بی‌ثبات‌کننده خود باشد.

 

سفیر ایران در پاسخ به سوالی در مورد چرایی طرح مسائل داخلی یک کشور مستقل در شورای امنیت گفت: اصولا شورای امنیت سازمان ملل محل طرح مسائل داخلی کشورها نیست که اگر بود، باید رییس‌جمهور آمریکا و برخی مقامات این کشور به عنوان ناقضین حقوق ملت آمریکا مورد حسابرسی قرار می‌گرفتند.

 

وی افزود: خوشبختانه مسیر توطئه آمریکا در جلسه شب گذشته شورای امنیت با مخالفت اعضای شورا و حمایت آنها از برجام به فضاحت بزرگ دیگری برای سیاست خارجی بحران‌ساز دولت ترامپ تبدیل شد.

 

سفیر ایران در پایان تأکید کرد: کشورهای مستقل و اعضای جامعه بین‌الملل اینک یک‌پارچه اعم از سازمان‌ها، مجامع و نهادهای مختلف و نیز اعضای مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت با «نه» بزرگی در مسیر مخالفت با سیاست‌های مخرب دولت آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------