آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

سفیر سابق بریتانیا در آمریکا: اتحادیه اروپا کاخ سفید را ترغیب می‌کند تا از برجام خارج نشود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پیتر وست مک کات

سفیر سابق بریتانیا در امریکا گفت: عربستان و برخی از کشورهای خلیج فارس از نفوذ ایران نگران هستند اما بسیاری از افراد فکر می‌کنند ایران نمی‌خواهد نفوذی بیشتر از کشورهای دیگر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، پیتر وست مک کات در بخش سوم نشست  امنیت منطقه ای در غرب آسیا با محوریت بحث نقش دفاع و امنیت منطقه‌ای گفت: اولین چیزی که در این منطقه باید توجه کرد آن است که غرب آسیا منطقه آشوب زده‌ای است. ایران بعد از انقلاب دچار جنگ شد. بسیاری از کشورهای این منطقه دچار تنازعاتی هستند. در برخی از موارد نقش قدرت‌های بیگانه اثر داشته است. خونریزی‌های بسیاری صورت گرفته و در سوریه و یمن و لبنان جنگ نیابتی دنبال می‌شود و کشورهای مختلف در آن بحران‌ها منافع خود را دنبال می‌کنند.

 

سفیر سابق بریتانیا در امریکا با بیان اینکه در جنگ‌های نیابتی خاورمیانه شاهد قطبی‌سازی میان شیعه و سنی هستیم ولی آنها قبلا نیز با یکدیگر درگیری‌هایی داشتند، اظهار کرد: عربستان و برخی از کشورهای خلیج فارس از نفوذ ایران نگران هستند اما بسیاری از افراد فکر می‌کنند ایران نمی‌خواهد نفوذی بیشتر از کشورهای دیگر داشته باشد. ایران از قبل در برخی از کشورها نفوذ داشته و این نفوذ جدید نیست.

 

این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: همکاری اقوام و مذاهب مختلف در عراق برای مبارزه با تروریسم می‌تواند مدلی برای دیگران باشد. در برجام نیز دیدیم گفتگو و دیپلماسی بسیار بهتر از منازعه است. در برنامه اتمی ایران از طریق گفت‌وگو، جلوی جنگ گرفته شد.

 

وی تصریح کرد: هیچ وقت نتایجی که از طریق گفت‌وگو بدست می‌آید صد در صد به نفع کسی نیست. ما در اتحادیه اروپا نگران تصمیم امریکا هستیم بنابراین کاخ سفید را ترغیب می کنیم تا از برجام خارج نشود و آن را تضعیف نکند. برجام نمونه‌ای از بستن درب جنگ است. جامعه جهانی می‌تواند تفاوت‌های قومی و مذهبی را کنار بگذارد. برقراری گفت‌وگو مهمترین روش برای حل مشکلات از جمله حل مشکلات ایران و عربستان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------