آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: ادامه روند برجام مستلزم پایبندی آمریکا به تعهداتش است/ شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

محمدجواد ظریف در توییتی ادامه روند فعالیت برجام را منوط به پایبندی آمریکا به تعهداتش در این توافق دانست.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه کشورمان که برای دیدار با همتای روس خود به روسیه سفر کرده است، بعد از این دیدار در توییتی با اشاره به مذاکره با لاوروف و دیدار آتی خود با فدریکا موگرینی و وزرای خارجه سه کشور اروپایی نوشت: امروز با وزیر خارجه لاوروف در مسکو رایزنی داشتیم و پس از آن برای مذاکره با وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی و خانم موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا، عازم بروکسل هستم. همگان بر ضرورت این امر که تمامی طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت برجام پایبند باشند، توافق دارند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی کامل ایران را تأیید کرده اما ادامه این روند مستلزم پایندی کامل ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

 

 -------------

 

در جمع خبرنگاران و قبل از عزیمت به بروکسل

ظریف: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست/ آمریکا موظف به اجرای برجام است

وزیر خارجه ایران درخصوص کتاب منتشر شده درباره رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست، گفت: آنچه به ما مربوط است رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست و شخصیت ترامپ به خود مردم آمریکا مربوط است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر چند ساعته به مسکو و قبل از عزیمت به بروکسل در جمع خبرنگاران درباره مذاکراتش با لاوروف درباره برجام عنوان کرد: همه تاکید دارند ضروری است آمریکا به تعهداتش عمل کند، تعهدات چند جانبه است که آمریکا مثل بقیه اعضا برجام موظف است آنها را رعایت کند.

 

وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا آمریکا قادر به خروج از برجام است؟ خاطرنشان کرد: از نظر بین المللی به نظر نمی رسد خروج از برجام توسط آمریکا از سوی بقیه اعضای جامعه بین المللی پذیرفته شده باشد. ولی مشاهده کردیم چند هفته گذشته آمریکا اقدام دیگری را صورت داد که کل دنیا آن را رد کرد و آن پذیرفتن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود، لذا نمی توان توقع اقدامات صرفا معقول را داشته باشیم. 

 

به گزارش فارس، وی درباره کتاب منتشر شده اخیر درباره ترامپ نیز گفت: شخصیت آقای ترامپ به ما مربوط نیست آنچه به ما مربوط است رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست. شخصیت آقای ترامپ به خود مردم آمریکا مربوط است. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------