آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جانسون: جایگزینی برای برجام وجود ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بوریس جانسون

وزیر خارجه انگلیس در نشست بروکسل با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است و آژانس نیز آن را تایید کرده است گفت: تاکنون کسی نتوانسته است جایگزینی برای برجام ارائه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه چهار کشور مهم اروپایی در بروکسل درباره برجام و گفت‌وگوهایشان با همتای ایرانی خود گفت: این نشست بسیار مهم بود. ما اروپایی‌ها دور هم جمع شده‌ایم تا نظری مشترک را بیان کنیم. اول اینکه ارزش زیادی برای برجام قائلیم که توافق هسته ای با ایران است. ما معتقدیم که این دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی بوده است.

 

وی ادامه داد: این توافقنامه راهی برای متوقف کردن مسیر ایران در دستیابی به تسلیحات اتمی بوده است و همانطور که همکارانم هم گفتند ایران به این توافقنامه پایبند بوده و این مسئله را آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تایید کرده است.

جانسون افزود: این مسئله برای ما بسیار بسیار مهم است. اما همچنین روشن است که برای ما اهمیت دارد حمایتی جهانی را از این توافقنامه ایجاد کنیم تا ایران بتواند نشان دهد، همانطور که همکارانم گفتند، کشور و همسایه‌ای خوب در منطقه است. به همین علت مشروع و درست است که ما به موازات و غیرمرتبط با برجام، باید روی کارهایی تمرکز کنیم که ایران می‌تواند برای کمک به حل بحران وحشتناک یمن انجام دهد و به پیشبرد فرایند صلح در سوریه و حل دیگر مسائل در منطقه کمک کند.

 

وی همچنین اظهار کرد: آنهایی که با برجام مخالفند باید راه حل بهتری ارائه کنند که ما تا کنون چنین راه حلی ندیده‌ایم. من همچنین فکر می‌کنم اگر بتوانیم این توافقنامه را حفظ کنیم، چیزی که خیلی امیدوارم می‌توانیم انجام دهیم.

 

او ادامه داد: مردم ایران هم باید منافع اقتصادی حاصل از برجام را ببینند. به همین علت ما و دولت انگلیس به همراه یکدیگر و به همراه دوستان و شرکایمان در فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین فدریکا موگرینی، همچنان به تلاشهایمان ادامه می دهیم تا تداوم برجام را حفظ کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------