آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سناتور ارشد آمریکایی: توافقی بر سر طرح مربوط به برجام حاصل نشده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بن کاردین

عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه گفت توافقی بر سر طرح مربوط به توافق هسته‌ای ایران حاصل نشده است.

به گزارش فارس، «بن کاردین»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا که این روزها یکی از بازیگران عمده در کنگره آمریکا برای متقاعد کردن دولت این کشور به حفظ توافق هسته‌ای با ایران است، گفته هنوز توافقی در زمینه طرح مربوط به این توافق حاصل نشده است.

 

«کاردین»، همراه با «باب کورکر»، رئیس جمهوری‌خواه کمیته یاد شده رهبری تلاش‌هایی در کنگره را به عهده دارند که هدف آن توافق بر سر طرحی جهت اصلاح یک قانون داخلی آمریکا برای نظارت بر برجام است.

 

 کاردین و کورکر روز چهارشنبه ابراز امیدواری کردند بر سر این طرح برای تغییر «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» (قانون اینارا، مصوب سال 2015) به توافق برسند.

 

نماینده ارشد دموکرات روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی که آیا توافقی در این زمینه حاصل شده گفت: «رایزنی‌های بسیار مثبتی داشته‌ایم، اما توافقی حاصل نشده است.»

 

این خبر در شرایطی اعلام شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بایستی روز جمعه تصمیم خود را درباره ادامه صدور معافیت‌های تحریمی برای ایران به موجب توافق هسته‌ای برجام اعلام کند.

 

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه خبر داد ترامپ به موجب تعهدات این کشور در برجام، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------