آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ربیعی: نفتکش سانچی به مرزهای ژاپن نزدیک شده است/ آتش در حال مهار شدن است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی ربیعی در دیدار با سفیر چین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که نفتکش سانچی در حال نزدیک شدن به مرزهای آبی ژاپن است، گفت: انتظار داریم در صورتی که نفتکش سانچی به طرف آبهای ژاپن رفت، چین همچنان در عملیات مهار آتش همکاری داشته باشد و ناهماهنگی در تعاملات بین المللی در عملیات مهار آتش، تاثیر منفی نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر امروز (پنجشنبه) در دیدار با پانگ سن سفیر چین در ایران درباره وضعیت مهار آتش نفتکش سانچی، اظهار داشت: امروز به ما اطلاع دادند که شرایط بهتر شده و چند نفر از نیروهای شرکت ملی نفتکش توانستند که در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور داشته باشند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی اضافه کرد: حضور شمار بیشتری از ایرانیان در مرکز مدیریت حادثه می تواند شرایط را بهتر کرده و باعث اطمینان بخشی برای مردم شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آبهای ژاپن منتقل می کند، تلاش کرده ایم که کشتی های آتشخوار ژاپنی را نیز وارد عملیات کنیم.

 

وی خطاب به سفیر چین گفت: از شما می خواهیم که هماهنگی لازم برای آغاز فعالیت کشتی ژاپنی در مهار آتش انجام شود.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی ادامه داد: انتظار داریم در صورتی که نفتکش سانچی به طرف آبهای ژاپن رفت، چین همچنان در عملیات مهار آتش همکاری داشته باشد و ناهماهنگی در تعاملات بین المللی در عملیات مهار آتش، تاثیری نداشته باشد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نفتکش تقریبا نزدیک آبهای ژاپن شده و خوشبختانه ژاپنی ها آمادگی خود را اعلام کرده اند، چینی ها نیز قول داده اند که تا پایان این بحران، به همکاری خود ادامه می دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: امیدوار هستیم که هماهنگی لازم انجام شود تا به محض فراهم شدن شرایط، افراد بتوانند برای اطلاع از وضعیت سرنشینان، وارد نفتکش شوند.

 

ربیعی افزود: ما اطمینان داریم که قدرت فناوری چین به حدی بالا هست که بتواند عملیات نجات را در شب نیز انجام دهد، بنابراین از آنها خواسته ایم که عملیات مهار آتش را در شب نیز ادامه دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی درباره نحوه همکاری چین در مدیریت این بحران گفت: چینی ها در این حادثه تلاش زیادی کرده اند اما انتظار داریم که باز هم فعالیت خود را بیشتر کنند.

 

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در حال ساماندهی یک همکاری بین المللی هستیم، ادامه داد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نظر دارد با نخست وزیر چین درباره این موضوع و لزوم تسریع در عملیات مهار آتش صحبت کند، اما به دلیل مسافرت وی به خارج از چین امکان این هماهنگی و صحبت وجود نداشته است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که از ۶ کشور درخواست کرده ایم که در عملیات مهار آتش نفتکش، مشارکت کنند، اضافه کرد: امروز علایم خوبی وجود داشت که نشان می داد آتش در حال مهار شدن است اما به دلیل رسیدن شب، چینی ها دوباره فعالیت خود را کند کرده اند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی درباره این که آیا تا فردا مهار می شود یا نه؟ گفت: ما پیش بینی می کردیم که تا فردا مهار شود اما با توجه به این که فعالیت در شب متوقف شده، نمی دانیم که تا فردا انفجار جدیدی رخ بدهد یا نه؟

 

وی با بیان این که به نجات سرنشینان نفتکش ها امیدوار هستیم، تصریح کرد: تمهیداتی در این کشتی ها پیش بینی می شود تا افراد بتوانند خود را نجات دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی با بیان این که پیش بینی شرایط دشوار است، اظهار داشت: کارشناسان بر اساس شواهد به ما می گویند امیدوار باشیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هیچ کارشناسی هنوز از نجات سرنشینن قطع امید نکرده است، بنابراین هر کاری که از دستمان بر می آید باید انجام دهیم.

 

------------

 

سخنگوی شرکت ملی نفتکش: با توجه اینکه چینی‌ها رقیب ما هستند و موضوع بیمه مطرح است، ممکن است به راحتی اطلاعات شان را در مورد چگونگی حادثه در اختیارمان قرار ندهند.

 

ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------