آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

وزارت خارجه چین: همه طرف‌ها باید به برجام پایبند باشند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,چین

وزارت امور خارجه چین با تاکید بر این‌که جامعه بین‌الملل از برجام حمایت می‌کند، اعلام کرد: چین براین باور است که برجام یک دستاورد مهم چند جانبه و الگویی برای حل مسائل سخت بین‌المللی از طریق ابزارهای دپلماتیک و سیاسی است.

به گزارش ایسنا، لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: ما این بیانیه را به ویژه بخش مربوط به ادامه تعلیق تحریم‌های ایران را که بخشی از تعهدات آمریکا در چارچوب برجام است، بررسی کردیم. ما به این نکته توجه داریم که جامعه بین‌الملل به طور جهانی از برجام حمایت می‌کند و تلاش‌های ایران برای اجرای این توافق را به رسمیت می‌شناسد.

 

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین کانگ در ادامه گفت: طرف چینی همواره به طور جدی از برجام حمایت کرده است. ما بر این باوریم که برجام یک دستاور مهم حاصل از چند جانبه‌گرایی و الگویی برای حل مسائل بین‌المللی سخت از طریق ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی است.

 

وی تصریح کرد: تضمین اجرای درست برجام برای حفظ صلح و ثبات منطقه خاورمیانه و رژیم بین‌المللی منع اشاعه بسیار حائز اهمیت است و منافع اساسی تمام طرف‌ها را تامین می‌کند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: از آنجایی که برجام به سادگی حاصل نشده است، تمام طرف‌های آن باید به این توافق احترام بگذارند. در شرایط کنونی ما امیدواریم که تمام طرف‌ها بتوانند منافع بلندمدت و چشم‌انداز بزرگ‌تری را متصور باشند، اختلافات را رفع کنند و به اجرای برجام به شکلی موثر و جامع همراه با خواست سیاسی قوی ادامه دهند.

 

لو کانگ همچنین گفت: علاوه براین تاکید می‌کنم که چین همواره با تحریم‌های یک جانبه کشورها علیه کشورهای دیگر مطابق با قوانین داخلی‌شان مخالف است. این موضع مشخص و محکم است.

 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب (22 دی ماه) بیانیه‌ای را درباره توافق هسته‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه می‌دهد. ترامپ در این بیانیه گفت که اگر طرف‌های اروپایی برجام آنچه وی نقاظ ضعف این توافق می‌خواند را اصلاح نکنند، از برجام خارج خواهد شد. دولت آمریکا به طور هم‌زمان تحریم‌هایی را علیه 14 فرد و نهاد ایرانی یا مرتبط با ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد که شامل چند فرد و شرکت چینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------