آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

کنگره آمریکا طرح تغییر یکجانبه مفاد برجام را بررسی می‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کنگره آمریکا

در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای خروج از برجام، مجلس نمایندگان آمریکا طرح 41 صفحه‌ای را با هدف تشدید تحریم‌های ایران تهیه کرده است.

به گزارش فارس، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی ۴۱ صفحه‌ای آماده کرده‌اند که هدف آن عملا «تغییر یکجانبه مفاد برجام» است.

 

این طرح ضد ایرانی که توسط جمعی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جمله «پینتر روسکام»، «لیز چنی» و گروهی دیگر آماده شده است، ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را به شروطی منوط کرده که جزئی از توافق هسته‌ای نبوده‌اند.

 

جمعه هفته گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمدید تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را برای مدت ۱۲۰ روز دیگر امضا و تأکید کرد که این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند، مگر آنکه اصلاحاتی در برجام اعمال شود.

 

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که این «آخرین فرصت» برای کنگره و شرکای اروپایی آمریکا است که برجام را اصلاح کنند. 

 

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار یک نظام بازرسی بین‌المللی سخت‌تر و توقف تحقیقات و توسعه موشک بالستیک ایران و ممنوعیت دائمی فعالیت‌های برنامه هسته‌ای ایران می‌باشد. 

 

برخی از مفاد طرح مجلس نمایندگان آمریکا تحت عنوان «قانون سیاست آزادی ایران و تحریم‌ها» شامل موارد زیر می‌باشد:

 

*به هیچ عنوان موشک‌های بالستیک ایران تحمل نخواهد شد: اگر هرگونه اقدامی مرتبط با «موشک‌های بالستیک که برای داشتن توانایی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند» انجام بگیرد از جمله پرتاب موشک‌هایی که در آن از فناوری موشک بالستیک استفاده شود، تحریم‌های آمریکا بلافاصه علیه ایران بازمی‌گردد.

 

*اگر ایران هرگونه اقدامی را مرتکب شود «که ایران را قادر به تولید اورانیوم یا پلوتونیوم کافی برای تولید سلاح ظرف 12 ماه کند»، تحریم‌های آمریکا بلافاصله علیه ایران بازمی‌گردد. 

 

* اگر ایران هر اقدامی را مرتکب شود که «دسترسی نامحدود، اعلام نشده و بدون محدودیت جامعه بین‌الملل به برنامه هسته‌ای ایران از جمله دسترسی هرزمان و هرمکان و بازرسی از تأسیسات نظامی را رد کند»، تحریم‌های آمریکا بلافاصله بازمی‌گردد.

 

این طرح پافراتر از این گذاشته تا برای آنچه که حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر خوانده است، اقداماتی را انجام دهد. 

 

بر اساس این طرح، مجلس نمایندگان از دولت این کشور می‌خواهد به بهانه‌های حقوق بشر و تروریسم، تحریم‌های تازه‌ای علیه سپاه پاسداران، بسیج و دیگر نهادهای ایرانی اعمال کند. این طرح همچنین گستره تحریم علیه شرکت‌های تحت مالکیت سپاه پاسداران را افزایش می‌دهد. در حالی که پیش از این شرکت‌هایی که نیمی از سهام آن‌ها تحت مالکیت سپاه پاسداران بود در فهرست تحریم قرار می‌گرفتند، این طرح کف مالکیت تحریم‌پذیر را به ۲۰% کاهش داده و دولت را موظف می‌کند تمام شرکت‌هایی را که دستکم ۲۰% سهام آن‌ها در اختیار سپاه پاسداران است، تحریم کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------