آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

لاوروف: لغو برجام پیامی نگران‌کننده به جهان خواهد بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لاوروف

وزیر خارجه روسیه با استقبال از خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم که منفعت های سیاسی برخی کشورها برجام را تهدید کند.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع منع گسترش سلاح های کشتار جمعی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی افزود متاسفانه در پنجاهمین سالگرد امضای ان پی تی، ما با مشکلاتی روبرو هستیم که تعهد به اهداف این عهدنامه را تهدید می کنند.

 

وزیر خارجه روسیه ادامه داد روسیه نمی خواهد به عهدنامه ممنوعیت استفاده از سلاح های هسته ای بپیوندد زیرا این عهدنامه ها شامل کسانی نمی شود که سلاح هسته ای دارند.

 

لاوروف اضافه کرد تنها زمانی که عهدنامه ای تمامی کشورهای دارای سلاح هسته ای را خلع سلاح کند، ما مشارکت خواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر این که شورای امنیت از برجام حمایت کرده و قطعنامه حمایتی آن صادر شده است، تاکید کرد ایران تا کنون به برجام متعهد بوده است و جامعه بین المللی معتقد است که برجام در خدمت تلاش های منع گسترش سلاح های هسته ای عمل کرده است.

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد برخی دوستان غربی ما به خاطر منافع خود مانع تحقیقات لازم برای مقابله با استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------