آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تهدیدات ترامپ منفعتی از برجام برای ایران باقی نگذاشته است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

نتایج یک تحقیق نشان داد ۷۹ درصد شرکت هایی که به دنبال فرصت های موجود در بازار ایران هستند به ویژه به دلیل تهدیدهای ترامپ برنامه های خود برای ورود به ایران را به تعویق انداخته اند.

به گزارش تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، با وجود گذشت دو سال از اجرای برجام، اما شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران همچنان با بلاتکلیفی ناشی از تحریم های یکجانبه دولت آمریکا مواجه اند. کارشناسان مسائل حقوقی گفته اند، شرکت های خارجی مدام تلاش می کنند جدیدترین تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال خروج آمریکا از برجام را تفسیر کنند.

 

بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط گروه بین المللی بحران از مدیران ارشد 63 شرکت بین المللی انجام شده، 79 درصد از  شرکت هایی که به دنبال فرصت های موجود در بازار ایران هستند برنامه های خود برای ورود به ایران را به تعویق انداخته اند.

 

بر اساس این گزارش، هرچند این نگرانی ها از همان ژانویه 2016، یعنی زمان اجرایی شدن برجام وجود داشته، اما تهدیدات ترامپ در جریان تمدید تعلیق تحریم ها «توافق هسته ای را در شرایط برزخ» قرار داده است. بیش از نیمی از مدیران شرکت کننده در این تحقیق گفته اند دلیل به تعویق افتادن برنامه های شرکت هایشان در ارتباط با ایران ترس از بازگشت تحریم هاست، در حالی که دلیل 11 درصد از شرکت ها نیز فضای ضعیف حاکم بر قوانین و مقررات ایران در زمینه محافظت از حقوق سرمایه گذاران بوده است. زمانی که از مدیران این شرکت ها خواسته شده مانع اصلی پیش رویشان در ورود به بازار ایران را نام ببرند، بیش از هر چیز آنها به ریسک های ناشی از متهم شدن به عدم تبعیت از تحریم های آمریکا اشاره کرده اند.

 

اندرو کلر، عضو موسسه حقوقی هوگان لاولز گفت، هرچند ترامپ هفته گذشته ادامه تعلیق تحریم های ایران را امضا کرد، اما اظهارات و تهدیدات وی مبنی بر امکان خروج از توافق «برجام را برای شرکت های تجاری بی ثبات می کند... اگر ترامپ از برجام خارج شود، شرکت هایی که در حال همکاری با ایران هستند، باید خیلی با دقت مراقبت فعالیت های خود باشند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------