آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

یک مقام روس: رویکرد ترامپ در قبال برجام باج‌خواهی از اروپاست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: هدف بیانیه اخیر رییس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای باج‌خواهی از اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر شیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (امروز) در حاشیه‌ نشستی در پارلمان اروپا، گفت: سخت است بتوان تصور کرد که هدف بیانیه اخیر رییس‌جمهور ترامپ درباره توافق هسته‌ای با ایران چیزی غیر از باج‌خواهی از طرف‌های اروپایی این توافق بوده است.

 

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا هفته گذشته به اروپایی‌ها هشدار داد که اگر آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته‌ای می‌خواند در ماه‌های پیش‌رو اصلاح نشود، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

 

این در حالی است که دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای یعنی روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان تاکنون بر لزوم حفظ این توافق تاکید کرده‌اند.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوایل هفته جاری هشدار داد که خروج آمریکا از برجام پیامدهای مثبتی نخواهد داشت و به بروز بحران در امور بین‌الملل منجر خواهد شد.

 

همچنین ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته پیش از دیدار با همتای آمریکایی خود در پاریس بر پایبندی فرانسه به توافق هسته‌ای تاکید و از سیاست دونالد ترامپ برای قرار دادن مسئولیت تصمیم‌گیری درباره آینده این توافق به عهده کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------