آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رئیس کمیسیون امنیت ملی: برجام مبنای مهم همکاری های ایران و اروپا است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علاالدین بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران دارای اهداف دفاعی و غیر قابل مذاکره است.

به گزارش خانه ملت، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز سه شنبه ۳ بهمن با وندرمالن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فدرال بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

گفتنی است در این نشست که دو روور رئیس گروه اکثریت مجلس بلژیک نیز حضور داشت، طرفین با یادآوری سفرهای روسای مجلس نمایندگان و سنای بلژیک به ایران در سال گذشته، بر نقش پارلمان‌های دو کشور در حمایت از توسعه همکاری های مشترک با تمرکز بر روابط اقتصادی تاکید کردند.

 

بروجردی ضمن تاکید بر اعتبار و ضرورت اجرای کامل برجام خواستار اقدامات عملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به‌ویژه بلژیک برای مقابله با سیاست‌های مخرب ترامپ گردید.

 

وی در این ملاقات ضرورت تشریک مساعی دو کشور در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری را مورد تاکید قرار داد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را دارای اهداف دفاعی قلمداد کرد و گفت: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است؛ امروزه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به مسابقه تسلیحاتی خطرناک در منطقه دامن می‌زنند.

 

وندرمالن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فدرال بلژیک در همین دیدار ضمن حمایت از برجام، گفت: برجام مبنای مهم همکاری های ایران و اروپا است.

 

به گزارش خانه ملت طرفین در ادامه در مورد ضرورت تبادل هیئت‌های پارلمانی برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و بلژیک توافق کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------