آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات پادشاه اردن



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، سیاست اصولی، پایدار و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران را همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای دانست.

به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر پادشاه اردن و طرح موضوعاتی پیرامون سیاست‌های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، این سخنان را مغایر واقعیت ها و خواست مردم و اکثریت کشورهای منطقه برای استقرار صلح و امنیت پایدار خواند.

 

بهرام قاسمی با اشاره به ادعاهایی مانند "هلال ایرانی" و "دخالت های ایران در منطقه " گفت: این  گونه اظهارات نا عادلانه نمی‌تواند نقش ثبات ساز و تلاش بی وقفه ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به ایجاد امنیت را  نفی کند و نادیده انگارد.

  

وی افزود: بیان این سخنان در شرایط خطیر و سخت کنونی منطقه به هیچ وجه نمی تواند تامین کننده منافع دولت ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهان، اشغالگران و متجاوزینی است که آرامش، توسعه اقتصادی ، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور های این منطقه حساس از جهان را بر نمی تابند و  تا زمانی که اراده ای جدی  برای یافتن  و توجه و تمرکز بر ریشه های اصلی بحران و تنش های موجود وجود نداشته باشد و سیاست های مغایر با مصالح و منافع مردم اتخاذ شود، چشم اندازی روشن برای تحکیم ثبات و امنیت پایدار در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به  ایده های نوین و متعدد جمهوری اسلامی ایران در برقراری محیطی خالی از تنش میان کشورهای منطقه همانند ایده ایجاد مجمعی برای گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس، تصریح کرد: سیاست  اصولی، پایدار و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه ای است و از هر فرصت ممکن به منظور دعوت از دیگر کشورهابرای گفتگو و فراهم شدن زمینه  های لازم برای کمک به پایان دادن مشکلات و معضلاتی که در منطقه وجود دارد، استفاده کرده است.

 

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: دعوت به انجام گفتگوهای سازنده و معطوف به نتیجه ای سازنده در جهت زدودن سوء تفاهم‌ها و آغاز همکاری جمعی در منطقه  همچنان پابرجاست و ما چون همیشه از ایده های مثبت و آرام بخش به منظور  تقویت صلح  و ثبات هر چه بیشتر در منطقه استقبال می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------