آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سناتور آمریکایی: اظهارات نتانیاهو درباره برجام کاملاً نادرست است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دایان فاینستاین

نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام را نادرست خوانده و از رئیس‌جمهور کشورش خواسته برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این توافق، به تحلیل‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا دقت کند.

به گزارش فارس، «دایان فاینستاین»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) که روز یکشنبه در نشستی در در حاشیه اجلاس «داووس» مطرح شد، واکنش نشان داد. 

 

نتانیاهو در نشستی با «فرید زکریا»، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی مدعی شده بود توافق هسته‌ای به ایران امکان می‌دهد ظرف ۸ تا ۱۰ سال آتی اورانیوم کافی برای ساخت ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای تولید کند. 

 

 «فاینستاین» در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه خاطرنشان کرده است: «نخست‌وزیر نتانیاهو روز یکشنبه اظهاراتی درباره توافق هسته‌ ایران مطرح کرد که گمراه‌کننده یا کاملاً نادرست بود.»

 

وی اضافه کرد: «حقیقت این است که این توافق تمامی مسیرهای ایران برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای را مسدود می‌کند، ضمن آنکه ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی ما، شریکان منطقه‌ایمان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد ایران کاملاً به آن پایبند بوده است.»

 

سناتور آمریکایی در این بیانیه همچنین ادعا کرده مطابق برجام تمام سایت‌های ایران از جمله سایت‌های نظامی این کشور در معرض بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارند. 

 

داینستاین نوشته است: «در صورتی که دلایل قانونی برای بازرسی از هر سایت وجود داشته باشند ایران بایستی ظرف ۲۴ ساعت به بازرسان آژانس اجازه دسترسی دهد، در غیر این صورت ایالات متحده می‌تواند تحریم‌ها را بازگرداند.» 

 

وی در بخش پایانی این بیانیه به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده در ماه‌های آینده که قرار است درباره نگاه داشتن واشنگتن در توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری کند، به جای توجه به اطلاعات نادرستی که توسط مخالفان توافق ارائه می‌شود، به آنچه جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گوید گوش دهد. 

 

وی نوشته است: «رئیس‌جمهور ترامپ در ماه‌های آینده بایستی درباره حفظ توافق هسته‌ای با ایران یا لغو آن تصمیم‌گیری کند. عاقلانه خواهد بود وی اطلاعات نادرستی که توسط مخالفان آن منتشر می‌شود را نادیده گرفته و به جای آن به جامعه اطلاعاتی خودش گوش فرا دهد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------