آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

محکومیت مشاور پیشین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل به حبس



اخبار,اخبار سیاست خارجی,احمد شیخ‌زاده

دادگاهی در آمریکا فردی را که مدعی هستند مشاور پیشین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل بوده است، را به اتهام آن‌چه فرار از پرداخت مالیات عنوان شده به سه ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد شیخ‌زاده، در دادگاه منطقه بروکلین به اتهام فرار از پرداخت مالیات از طریق پنهان کردن درآمدش و کمک به اعضای خانواده و دوستانش برای کسب درآمد از راه انتقال پول که منجر به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده است، به حبس محکوم شد.

 

وی که یک شهروند ایرانی آمریکایی محسوب می‌شود پیش از این نیز از سوی دادستانی آمریکا به تلاش برای برقراری ارتباط میان یک دانشمند هسته‌ای مستقر در آمریکا و مقامات ایرانی در حالی‌که تهران در حال انجام مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن بود، متهم شد.

 

هر چند دادستان‌ها هیچ‌گاه اتهامات مربوط به موضوع هسته‌ای علیه شیخ‌زاده را اثبات نکردند و وی در نوامبر 2016 تنها به دلیل آن‌چه مسائل مالیاتی و نقض قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران عنوان شده بود، مجرم شناخته شد.

 

احمد شیخ‌زاده که هم‌اکنون 61 سال دارد، ضمن رد این اتهامات در دادگاه گفت که دادستانی وی را برای اعمال فشار بر او هدف قرار داده است تا شیخ‌زاده به عنوان یک مخبر در دفتر نمایندگی ایران عمل کند.

 

وی همچنین در دادگاه مدعی شد که به عنوان مشاور دفتر نمایندگی ایران دیدارهایی را ترتیب داده بود که شامل ارزیابی وضعیت سیاسی میان ایران و آمریکا می‌شده است.

 

وی پس از اعلام حکم دادگاه مجازات خود را کاملا ناعادلانه برشمرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------