آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

معاون وزیر امور خارجه روسیه: هرگونه بازنگری و مذاکره مجدد درباره برجام غیر قابل قبول است



اخبار,اخبار بین الملل,سرگئی ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هرگونه بازنگری و مذاکره مجدد در موضوع برجام و مسئله هسته ای ایران، قابل قبول نیست.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که هرگونه بازنگری در برجام، که اکنون آمریکا به دنبال آن است، خارج از برجام است و قابل قبول نیست.

 

ریابکوف گفت: هیچ راهی برای تجدید نظر، بهبود، به روز رسانی و یا اصلاح کردن برجام در شرایط فعلی وجود ندارد. رویدادهای اخیر، بی اعتمادی بین واشنگتن و تهران را به شدت افزایش داده است. اقدامات خاصی انجام شده است که نه تنها شک و تردید در مورد تعهد آمریکا به برجام را افزایش می دهد، بلکه در واقع فشار بر ایران را تشدید می کند. در این شرایط، من شخصا نمی توانم هر گونه مذاکره دوباره را تصور کنم.

 

این دیپلمات ارشد روس، چند موضوع را مطرح کرد که واشنگتن به طور جدی بر دستور کار بین المللی تأکید دارد که به برجام اضافه شود اما با شرایط این توافق نامه منطبق نیست.

 

 وی افزود: ایران به همه گناهان متهم شده است و به خاطر اقداماتش نقد می شود، که به نظر ما اقدامات ایران فقط تلاش این کشور برای دفاع از منافع خود است. به جای انجام یک گفتگوی عادی، آمریکا به تهدید روی آورده است. هیچکسی با این اقدامات، اینگونه برخورد نمی کند.

 

ریابکوف در پایان گفت: بنابراین، من واقعا نمی دانم که آمریکایی ها چگونه در این خصوص پیش خواهند رفت. در هر صورت، ما بارها و بارها تاکید کرده ایم و بار دیگر تاکید میکنیم که نباید مجددا به بررسی برجام بپردازیم، زیرا این یک راه مستقیم برای تضعیف این توافق است. ما معتقدیم که به وضوح مشخص است که اگر برجام از بین برود، آثار به شدت منفی ای خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------