آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

معاون سفیر روسیه در تل‌آویو: مدرکی برای ایرانی بودن پهپاد ساقط شده در جولان وجود ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لئونید فرولوف

معاون سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت: ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه پهپاد ساقط‌ شده در جولان ایرانی بوده، بدون توجیه است.

به گزارش فارس، «لئونید فرولوف» معاون سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پهپادی که اسرائیل مدعی است وارد جولان اشغالی شده، ایرانی بوده است.

 

وی همچنین تأکید کرد که هرچند اسرائیل «حق دفاع» از خود را دارد، اما سوریه نیز کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و باید به تمامیت ارضی آن احترام گذاشت.

 

فرولوف در گفت‌وگو با وبگاه «تایمز اسرائیل»، گفت:  «ما قطعا از حق اسرائیل برای دفاع از خود، حمایت می‌کنیم و [معتقدیم که] اقدام خلبان‌های اسرائیلی کاملا درست بود. ما قطعا از اینکه در این حادثه دو خلبان اسرائیلی مجروح شدند، متاسف هستیم. [اما] سوریه هم یک کشور مستقل است و سوری‌ها هم حق دارند از خود دفاع کنند.»

 

فرولوف با اشاره به سرنگونی جنگنده F16 رژیم صهیونیستی بعد از حمله به خاک سوریه، گفت اسرائیل حق داشته پهپادی که وارد حریم هوایی‌اش شده بود را هدف قرار دهد، اما این مسئله دلیلی برای اینکه ایران آن پهپاد را فرستاده بود، نیست.

 

وی تاکید کرد: «بهتر بود [بدون نابود کردن پهپاد] آن را فرود می‌آوردند، تا بررسی شود چه کشوری آن را ساخته و به چه کسی تعلق دارد.»

 

وی در رد ادعای ورود یک پهپاد ایرانی به جولان اشغالی، گفت: «ارسال یک پهپاد به اسرائیل چه دستاوردی برای ایران دارد؟ ایرانی‌ها می‌دانند که پهپاد هدف قرار می‌گیرد. می‌توانید ایرانی‌ها را به خیلی چیزها متهم کنید، اما آنها احمق نیستند.کسی شکی ندارد که اسرائیل می‌تواند بر نیروهای نظامی‌ ایران در سوریه غلبه کند.»

 

او افزود: «نمی‌دانم چه کسی این کار را انجام داده است. بعید نیست که این گروه‌ها برای تحریک اسرائیل به حمله به مواضع سوریه، چنین کاری انجام دهند. همواره باید از خود بپرسیم چه کسی از این کار سود می‌برد. ایرانیان چه نفعی از ارسال پهپاد به داخل اسرائیل خواهند برد؟ آنها می‌دانند که پهپاد ساقط خواهد شد و بعد از آن اسرائیل حملاتی را در سوریه انجام خواهد داد.»

 

معاون سفیر روسیه «نگرانی اسرائیل» از حضور ایران در سوریه را یک «نگرانی مشروع» توصیف کرده و با بیان اینکه مسکو نیز معتقد است که نیروهای خارجی، از جمله ایران، باید بعد از حل بحران، سوریه را ترک کنند، گفت اقدامات ثبات‌زدای «تروریست‌ها» در سوریه، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را وادار می‌کند که از ایران کمک بگیرد.

 

این مقام روسی درباره اینکه آیا مسکو به اسرائیل جهت انجام حملات بیشتر به سوریه چراغ سبز داده، گفت: «گمان نمی‌کنم اسرائیل، دولتی باشد که از کشوری دستور بگیرد یا منتظر مجوز کسی باشد.»

 

وی همچنین گفت در صورتی که اسرائیل مورد تهاجم قرار گیرد، علاوه بر آمریکا، روسیه هم از این رژیم حمایت می‌کند، چراکه اتباع روس زیادی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و مسکو، اسرائیل را یک «دولت دوست» می‌داند.

 

فرولوف در ادامه مصاحبه، تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را «مانعی در فرایند صلح» دانسته و توضیح داد: «شما چیزی را که دوست دارید در اعلامیه ترامپ می‌بینید. اما این حقیقت که این اعلامیه، مانع فرایند صلح است، شما را آزار نمی‌دهد. کسی شکی ندارد که پایتخت اسرائیل در قدس خواهد بود. ما می‌گوییم جمعیت عربی که در فلسطین زندگی می‌کنند، حق داشتن پایتختی در این شهر مقدس را دارند.»

 

رژیم صهیونیستی مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای سوری است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

 

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------