آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: چرا دربارۀ پول‌های ارسالی به تهران تحقیق نکردید!



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییتی با تکرار انتقاد از برجام، اعلام کرد که هرگز این واقعیت را فراموش نکرده است که هیچ یک از نمایندگان آمریکایی یا مقام های اجرایی فدرال واشنگتن، خواستار تحقیقات در مورد پول های ارسال شده برای تهران نشده اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: هرگز این واقعیت را فراموش نکرده ام که (باراک) اوباما توانست یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول نقد برای ایران بفرستد و هیچکس در کنگره، اف بی آی یا وزارت دادگستری (آمریکا) خواستار تحقیق در این زمینه نشد.

 

دولت آمریکا که به مدت چند دهه اموال و دارایی های ایران را توقیف کرده بود، پس از انعقاد توافق هسته ای میان تهران و گروه ۱+۵، در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما (سلف ترامپ) با بازگرداندن دارایی های ایران موافقت کرد.

 

ترامپ از دیرباز منتقد توافق هسته ای (برجام) بوده و گرچه کنگره هیچگاه این توافقنامه را رد یا تائید نکرده است، اما مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در چند مرحله در سال ۲۰۱۵ در مورد آن رای گیری کردند و این توافق را به طور مفصل مورد بازنگری قرار دادند.

 

اما رئیس جمهوری آمریکا در توییت های صبحگاهی یکشنبه خود (به وقت این کشور)، به برجام بسنده نکرد و گریزی نیز به بحث مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۱۶) ایالات متحده زد.

 

وی در توییت دیگری در همین رابطه نوشت: هرگز نگفتم که روسیه در این انتخابات مداخله نکرد، من گفتم که ممکن است روسیه یا چین یا کشور یا گروه دیگری یا نابغه ای با وزن ۴۰۰ پوند که روی تخت نشسته است و با رایانه اش بازی می کند، باشد. کلکی که در مورد روسیه سوار شد، این بود که ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی کرد، در حالیکه هرگز این کار را نکرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------