آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

طرح ترامپ برای ابطال توافقنامه بوئینگ و ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بوئینگ

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند توافقنامه شرکت بوئینگ و ایران را باطل کند.

به گزارش صدا و سیما، اين روزنامه صهيونيستي در گزارشي به قلم « ميچل ويلنر » در پايگاه اينترنتي خود نوشت: دولت دونالد ترامپ در حال اجراي طرحي است که قرارداد شانزده ميليارد دلاري ايران و شرکت هواپيماسازي بوئينگ را ابطال کند.

 

در صورت تحقق اين طرح ترامپ، توافق هسته اي ايران و قدرت هاي جهاني تحت تاثير قرار خواهد گرفت. سال گذشته زماني که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا راهبرد جديد خود را درباره ايران اعلام کرد مقام هاي دولت وي اعلام کردند که او با توافق ميان تهران و شرکت بوئينگ مخالفت خواهد کرد. در حال حاضر هم مقام هاي دولت آمريکا اسنادي را ارائه مي کنند که نشان مي دهند ترامپ با توافق تهران و شرکت بوئينگ مخالفت خواهد کرد.

 

روز پنجم فوريه مقام هاي آمريکايي تلاش هاي شرکت ماهان از زيرمجموعه هاي ايران اير را براي دور زدن تحريم هاي آمريکا افشا کردند. مقام هاي آمريکا مي گويند شرکت ماهان اير تسليحات و نيروهاي ايراني را براي حمايت از بشار اسد به سوريه منتقل مي کند. بنابر گزارش بخش تجارت آمريکا، شرکت ماهان ايران در طول ساليان اخير به دفعات با نام شرکت هاي ترکيه اي براي خريد تجهيزات و قطعات هواپيماهاي توليد شده در آمريکا اقدام کرده است.

 

«ميرا ريچارد» وزير تجارت آمريکا در اين خصوص گفت: اقدامات کنوني ما حامل اين پيام است که تجارت و تعاملات تجاري با ايران به معناي نقض قوانين صادراتي آمريکا است و به هيچ وجه ما اين نوع تعاملات را نخواهيم پذيرفت. وي افزود، شرکت ها و شهروندان ترکيه که در تعاملات تجاري با ايران نقش داشته اند با اقدامات تنبيهي آمريکا مواجه خواهند شد. ريچارد تاکيد کرد، «اداره صنعت و امنيت» با قاطعيت شرکت هايي که تلاش مي کنند با ارائه اطلاعات نادرست به نمايندگي از ايران با شرکت هاي آمريکايي تعاملات تجاري داشته باشند برخورد خواهند کرد.

 

تهران اعلام کرده است ابطال توافقنامه خريد هواپيما از بوئينگ به معناي نقض توافق هسته اي سال دو هزار و پانزده خواهد بود. اين توافقنامه اجازه داده است که هواپيماهاي مسافربري و قطعات مورد نياز هواپيماهاي مسافربري به ايران فروخته شود. اما دولت دونالد ترامپ و بسياري از اعضاي کنگره به اين نتيجه رسيده اند که اقدامات شرکت هواپيمايي ماهان در سوريه باعث شده است که ماهيت اين شرکت به عنوان يک شرکت هواپيمايي و غيرنظامي زيرسئوال برود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------