آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: دیشب شاهد یک نمایش زشت درحمایت از تجاوزگری توسط شورای امنیت بودیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

وزیر خارجه کشورمان گفت: دیشب شاهد یک نمایش زشت در حمایت از تجاوزگری توسط شورای امنیت بودیم.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به بلغارستان درجمع خبرنگاران گفت: منطقه اروپای شرقی و بالکان حوزه هایی هستند که هم ارتباطات گسترده تاریخی با جمهوری اسلامی دارند و هم  زمینه های متعدد اقتصادی و سیاسی ما با این کشورها داریم.

 

وی با بیان اینکه دیروز و امروز ملاقات ها و جلسات خیلی خوبی برگزار شد، افزود: فردا در صوفیا برنامه های خوبی داریم. در خصوص برنامه های تجاری هم در صربستان جلسه خوبی با کارآفرینان صرب برگزار شد و اینجا هم جلسه مشابهی خواهد بود.

 

وزیرامورخارجه با بیان اینکه زمینه های همکاری ما با کشورهای اروپای شرقی بسیار زیاد است، تصریح کرد: امکان توفیق و پیشرفت بسیار زیاد است.

 

وی در ادامه گفت: در صربستان در خصوص حوزه های دیگر همکاری گفتگوهایی انجام شد. در حوزه همکاری های بانکی، دفاعی، توریستی و گردشکری گفتگوهای خوبی داشتیم.

 

ظریف در پاسخ به سئوالی در خصوص قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت ادامه داد: آنچه ایالات متحده با همکاری برخی کشورها در این قطعنامه انجام داد نشان دهنده عمق وقاحت و تلاش برای پوشاندن جنایاتی است که خودشان در آن شریک هستند.

 

وزیرامورخارجه افزود: چند وقت دیگر وارد چهارمین سال جنایت در یمن می شویم؛ اقدامی که ابتدا فکر می کردند در دو، سه هفته تمام می‌شود و می توانند مقاومت مردم یمن را بشکنند به گردابی برای آنها تبدیل شد و در آن گرفتار شدند. الان مثل یک غریق که تلاش می کند با هر گیاهی خود را نجات دهد تلاش می کند این کار را انجام دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، از ابتدای بحران یمن مثل بحران سوریه اعلام کرده بود که تنها راه پایان یافتن این بحران، راه حل سیاسی است، ادامه داد: ما یک طرح ۴ ماده ای چند هفته بعد از شروع بمباران های رژیم سعودی علیه مردم یمن اعلام کردیم؛ آتش بس فوری، ارسال کمک های انسان دوستانه، گفتگوی یمنی یمنی و تشکیل یک حکومت فراگیر که بتواند رابطه خوبی هم با همسایگان داشته باشد.

 

وزیرامورخارجه تصریح کرد: این پیشنهاد را ما سه سال گذشته مطرح کردیم و پس از کشتار هزاران انسان بیگانه و ابتلای بیش از یک میلیون نفر به وبا در یمن هیچ راه دیگری به غیر از همان راه حل سیاسی که ما پیشنهاد کرده بودیم، نیست.

 

ظریف در ادامه با اشاره به اینکه دیشب شاهد یک نمایش زشت در حمایت از تجاوزگری در شورای امنیت بودیم، گفت: نمایشی که آبروی آن را می برد و نقش شورای امنیت به عنوان ارگان سازمان ملل متحد که مسئول صلح و امنیت بین المللی است را تبدیل به یک دستگاه متجاوز می کند؛ دستگاهی که از کودک کش ها حمایت می کند.

 

وی همچنین افزود: درست است که به نتیجه نرسیدند اما سابقه بدی را به سوابق شورای امنیت اضافه کردند و متاسفم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------