آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تکرار ادعاهای بی‌اساس بحرین علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نبیل الحمر

بحرین بار دیگر در ادعایی بی‌اساس ایران را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، نبیل الحمر، مشاور رسانه‌ای حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین مدعی شد که وزارت کشور بحرین برخی عملیات تروریستی را خنثی کرده و ۱۱۶ نفر وابسته به یک گروهک تروریستی را بازداشت کرده است که ۴۸ نفر از آن‌ها در ایران آموزش استفاده از اسلحه را دیده‌اند.

 

وی مدعی شد که وزارت کشور بحرین اعلام کرد شکست عملیات تروریستی و تخریبی و بازداشت ۱۱۶ عنصر تروریستی در راستای تلاش‌های امنیتی برای مقابله با دخالت‌های ایران صورت گرفته است.

 

این ادعاها درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیزضمن رد ادعای  وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور ، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.

 

قاسمی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.

 

قاسمی ادامه داد: بهتر آن است مقام های بحرینی به جای ایراد اتهام های تکراری و طرح سناریوهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته، رویکرد امنیتی - پلیسی و سرکوب مطالبات مشروع مردم را کنار گذاشته و از طریق گفتگوی جدی با مردم خود به بحران در این کشور پایان دهند و متوهمانه و ناشیانه برای مشکلات و بحران های داخلی خود بدنبال فرافکنی و آدرس غلط نباشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------