آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن خبر داد.

به گزارش ایسنا، در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

 

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

 

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

 

بعیدی‌نژاد: همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند

به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس نیز با تأیید تعرض عده‌ای به سفارت ایران در لندن در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

 

وی در توئیتی دیگر با انتشار تصویری نوشت: معترضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

 

عذرخواهی سفیر انگلیس در پی حمله به سفارت ایران در لندن

سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------