آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

محمد بن سلمان ایران را به ایفای نقش مخرب در یمن متهم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,محمد بن سلمان

ولیعهد عربستان سعودی بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس و ضد ایرانی خود ایران را به انجام نقش مخرب در یمن متهم کرد.

محمدبن سلمان در گفت‌وگو با برنامه ۶۰ دقیقه‌ای شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد: ایدئولوژی ایران به بخش‌هایی از یمن وارد شده است. در همین زمان شبه نظامیان وابسته به ایران در نزدیکی مرزهای ما در حال انجام مانورهای نظامی هستند و موشک‌های خود را به سمت عربستان نشانه گرفتند.

 

وی در ادامه گزافه گویی‌های خود، مدعی شد: متاسفانه ایران در حال بازی نقش مخرب در منطقه است. رژیم ایران بر اساس ایدئولوژی کامل است. بسیاری از عاملان القاعده توسط ایران مخافظت می‌شوند و این کشورها از سپردن آنها به عدالت طفره می‌روند.

 

محمد بن سلمان همچنین ادعا کرد: پسر اسامه بن لادن، رهبر جدید القاعده در ایران زندگی و کار می‌کند و توسط این کشور حمایت می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بن لادن و بسیاری از رهبران اصلی گروه تروریستی القاعده از شهروندان عربستان سعودی هستند.

 

وی همچنین ادعا کرد: ایران رقیبی برای عربستان محسوب نمی‌شود. ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ جهان اسلام نیست. اقتصاد ایران از اقتصاد عربستان کوچک‌تر است.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان‌های بین‌المللی ارتش ایران در بسیاری از زمینه‌ها مثل تعداد افسران ثابت، تعداد زیردریایی‌ها و موشک‌ها از عربستان جلوتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------