آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ولایتی: انتقال سفارت آمریکا به قدس احمقانه‌ترین تصمیم ترامپ بی فکر است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی اکبر ولایتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این تصمیمی که رییس جمهور آمریکا در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس گرفته است را می‌توان به احمقانه ‌ترین و غیرمدبرانه ترین تصمیمی که توسط ترامپ بی‌فکر و تدبیر آمریکا گرفته شده است تشبیه کرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات و انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس اظهار داشت: این در درجه اول به ضرر ملت و منافع آمریکا است، آمریکایی‌ها در جریان شکست‌های متوالی که داعش در کشورهای عراق و سوریه خورده است و همچنین شکستی که عوامل آمریکا در یمن و لبنان خورده‌اند دست به این اقدامات می‌زنند.

 

وی ادامه داد: آنچه مهم است این موضوع است که این کار آمریکا در درازمدت به نفع اتحاد مسلمین است، زیرا با این کار نقاب از چهره آمریکا و سیاستمدارن آن برداشته می‌شود و تا به حال هیچ یک از اصناف ترامپ جرات نکرده بودند چنین گستاخی احمقانه‌ای را انجام دهند.

 

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ترامپ با این کار خود یکی‌و‌نیم میلیارد مسلمان را علیه خودشان منسجم کرد و می‌توان گفت این کار آغاز سقوط کامل سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و کشورهای اسلامی است.

 

وی افزود: بعضی از کشورهای دنبال‌رو آمریکا و مرتجعین منطقه می‌خواستند زمینه‌ساز نفوذ آمریکایی‌ها در منطقه شوند و در تحولات جدید و روی کار آمدن رییس جمهور جدید اقداماتی انجام دهند ولی با این کار بی‌حسابی که کردند به ضرر منافع آمریکا و به نفع مسلمین اقدام کردند. 

 

ولایتی در مورد کم جلوه دادن این اتفاق از سوی برخی مقامات گفت: این مساله مهم است از این منظر که قدس یه همه‌ی مسلمانان تعلق دارد و فقط به فلسطین و کشورهای عربی اختصاص ندارد و همه‌ کشورهای اسلامی و مسلمانان نسبت به این موضوع حساس هستند زیرا قبله اول آنها قدس است و نمی‌گذارد از این پس آب خوش از گلوی رژیم صهیونیسی پایین برود و آمریکا هم روی خوشی در این اتفاق نخواهد دید.

 

وی در مورد یمن نیز تصریح کرد: ما به ملت یمن و رهبران انقلابی آن تبریک می‌گوییم که توانستند توطئه‌های سعودی و امارات را در نطفه خفه کنند و ما از این پس که مردم یمن و حاکمیت یمن یکدست شده است شاهد پیروزی‌های بیشتر برای یمن خواهیم بود.

 

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برخوردار است. 

 

قدس یکی از اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و بر اساس قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده محسوب می شود.

 

رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد «واشنگتن اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل می کند».

 

به دنبال این تصمیم درگیری ها در سرزمین اشغالی شدت گرفته است.

 

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند. 

 

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است. 

 

دسامبر سال میلادی گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله درباره بیت المقدس به رسمیت شناخته نمی شود، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------