آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گاردین: بروکسل برای حفظ برجام بدون آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اتحادیه اروپا و ایران

روزنامه گاردین گزارش داده اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان فراهم کردن دسترسی به خطوط اعتباری اضطراری و حمایت‌های مالی از شرکت‌های خواستار تجارت با ایران، در صورت خروج آمریکا از برجام است.

به گزارش فارس، روزنامه گاردین گزارش داده اتحادیه اروپا در در حال بررسی امکان فراهم کردن دسترسی به خطوط اعتباری اضطراری و حمایت‌های مالی از شرکت‌های خواستار تجارت با ایران، در صورت خروج آمریکا از برجام است.

 

مطابق این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست این هفته در بروکسل درباره برنامه‌های اقتضائی برای خروج احتمالی آمریکا از برجام بحث کردند. 

 

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس هم چهارشنبه هفته جاری در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت اتحادیه اروپا ممکن است بتواند در صورت خروج ترامپ از برجام، این توافق را زنده نگاه دارد. 

 

به نوشته گاردین وی علی‌رغم این اضافه کرد: «[در صورت خروج آمریکا] این توافق ارزش کمتری خواهد داشت و کار با آن دشوارتر خواهد شد، اما می‌توان بدون آمریکا برجام را نجات داد. البته رسیدن به این هدف بسیار سخت است.»

 

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه بعد از نشست وزرای خارجه این اتحادیه حفظ برجام را حائز اهمیت فراوان دانست و گفت: «داریم آماده می‌شویم در صورتی که در جاهای دیگر (آمریکا) تصمیم‌های دیگری در خصوص برجام گرفته شوند از منافعمان محافظت کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------