آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

یک منبع سوری: هدف از حمله به تیفور ایران نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پایگاه نظامی

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که هدف از حمله به فرودگاه تیفور ایران نیست و دلیل واقعی می‌تواند مساله دیگری باشد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری که نامی از او برده نشده است، در گفت‌وگو با روسیاالیوم، گفت: اظهارات مکرر اسرائیلی‌ها که می‌گویند فرودگاه تیفور را به بهانه حضور ایرانی‌ها در آن بمباران کردیم دروغ محض است و دلیل واقعی می‌تواند مساله دیگری باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو از امکانات و نوع تجهیزات این فرودگاه مطلع است، افزود: اسرائیل به این نتیجه رسیده است که سوریه در حال خروج از هرج و مرج و نابسامانی است به همین دلیل تلاش می‌کند که در آن جا ویرانی ایجاد کند و نیروهای سوری را تضعیف کند.

 

****

 

تلویزیون سوریه امروز (دوشنبه) از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه تیفور در حومه حمص خبر داد و افزود، فرودگاه با چندین فروند موشک که ابتدا تصور می‌شد آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. مسکو و دمشق بعدا اعلام کردند دو جنگنده اسرائیلی مرتکب این حمله شده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه نیز از وجود تلفات در پی این حملات خبر داد.

 

تلویزیون سوریه افزود:سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

 

یک مقام سوریه نیز اظهار داشت:این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

 

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان سوری است مدعی شد: در این حملات موشکی به فرودگاه نظامی تیفور 14 تن کشته شده‌اند که در میان آنها تعدادی ایرانی‌ نیز است.

 

یک منبع نظامی نیز گفت:سامانه‌های پدافند هوایی "سوریه" پنج فروند از هشت فروند موشک‌ شلیک شده را رهگیری و ساقط کردند و باقی به فرودگاه اصابت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------