آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ادعای سناتور آمریکایی درباره حمله ایران و روسیه به غوطه شرقی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بن کاردین

بن کاردین سناتور دموکرات آمریکا با تکرار ادعاهای این کشور علیه ایران خواستار تحریم علیه ایران و روسیه برای مشارکت در حمله به شهر دوما در شرق غوطه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «بن کاردین» سناتور دموکرات آمریکا خواستار تحریم علیه ایران و روسیه شد.

 

بر اساس گزارش این رسانه روس، «بن کاردین» مدعی شده ایران و روسیه برای ارتباط با اتهامات مرتبط با حمله به شهر دوما در غوطه شرقی باید تحت تحریم قرار بگیرند.

 

«کاردین» که عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا است به «سی بی اس» گفته از اتهام‌زنی رییس‌جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین و تهران به بهانه حمایت از بشار اسد استقبال می‌کند.

 

این سناتور دموکرات آمریکایی مدعی شد: «سوریه و بشار اسد نمی‌تواند بدون حمایت روسیه و فعالیت‌های ایران زندگی کند. آمریکا و جامعه بین‌المللی باید علیه ایران و روسیه برای آنچه در سوریه انجام داده‌اند اقدام کنند و ما باید پاسخ قوی به آنها بدهیم.»

 

کاردین مدعی شد: «اینکه آمریکا تشخیص دهد چه کسی مسئول حمله است با توجه به اینکه سوریه به این منطقه نزدیک بوده است امر چالش برانگیزی است. در نتیجه ما می‌خواهیم به اطلاعات مستقیم دست پیدا کنیم.»

 

بر اساس این گزارش، موضع دمشق در رد این اتهامات مورد حمایت مسکو و تهران قرار گرفته است. مرکز صلح روسی در سوریه روز گذشته اعلام کرد که هیچ سلاح شیمیایی در این حوالی استفاده نشده و همه اتهامات علیه نیروهای دولتی سوری در ارتباط با استفاده از سلاح‌های شیمیایی جعلی است.

 

«یوری یوتوشنکو» فرمانده مرکز صلح روسیه گفته «هیچ سلاح شیمیایی در این منطقه استفاده نشده است و همه این اخبار چیزی جز دروغ نیست.»

 

بر اساس این گزارش ماه گذشته دمشق نسبت به آمادگی کارشناسان خارجی برای حمله شیمیایی با کمک کلاه سفیدها هشدار داده بود و گفته بود این حمله قرار است در رسانه‌های غربی پوشش داده شود. هشدار مشابهی هم در ماه ژانویه از سوی مرکز صلح روسی برای سوریه داده شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------