آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نامه وزیر خارجه اسرائیل به ۳۲ کشور برای قراردادن سپاه در لیست تروریسم و تحریم برنامه موشکی ایران

کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ای به ۳۲ کشور از آن‌ها خواست تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند و سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی…

واشنگتن: به شدت نگران حضور ایران در سوریه هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران، ادعاها درباره مواضع منطقه‌ای ایران را تکرار کرد و گفت: «ما شدیدا درباره حضور ایران در سوریه نگرانی داریم».

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری، ادعاهای بی اساس مقام‌های واشنگتن علیه تهران درباره بحران سوریه را تکرار کرد.

 

خبرنگاری از سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی ۴ سوریه سوال کرد؛ حمله‌ای که در آن هفت ایرانی به شهادت رسیدند.

 

این خبرنگار آمریکایی سوال کرد: «آیا شما درباره نگرانی اسرائیل از حضور ایران در سوریه نظر مشابهی دارید؟»

 

«هیثر نوئرت» در جواب گفت: «ما درباره این موضوع، بسیار حرف زده‌ایم. ایران از حزب‌الله (لبنان) حمایت می‌کند و جنگجو و تجیهزات به سوریه می‌فرستد. ایران بازیگری بد در سوریه و دیگر نقاط جهان بوده است. آنها بی ثباتی کشور سوریه را تشدید کرده‌اند. آنها همچنین رژیم بشار اسد را تقویت و آن را قادر به انجام حملات علیه غیرنظامیان بیگناه نه فقط در غوطه شرقی بلکه در جاهای دیگر در سراسر کشور کرده‌اند. قطعا ما شدیدا درباره حضور و مداخله ایران در کشور سوریه خواه از طریق نیروهای نیابتی‌اش باشد خواه به طرق دیگر، نگرانی داریم».

 

خبرنگاری دیگر از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره طرح عربستان سعودی برای تبدیل قطر به جزیره سوال کرد.

 

در خبرها آمده بود که در ادامه تنش‌ها بین ریاض و دوحه، عربستان، امارات و مصر پروژه کانال دریایی «سلوی» را به منظور تبدیل قطر به جزیره کامل در دستور کار دارند.

 

خبرنگار آمریکایی نظر سخنگوی وزارت خارجه این کشور را درباره این موضوع سوال کرد که او در جواب گفت: «چنین کاری از نظر ما، کمکی به حل اختلاف(بین عربستان سعودی و قطر) نمی‌کند بلکه تنها سبب پیچیده شدن اختلاف می‌شود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------