آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعاهای تکراری «بن سلمان» علیه ایران در اسپانیا



اخبار,اخبار بین الملل,محمد بن سلمان

ولی عهد عربستان در اسپانیا نیز به تکرار ادعاهای خصمانه خود علیه ایران پرداخت.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، بر اساس بیانیه مشترک صادره از سوی عربستان و اسپانیا، در جریان نشست محمد بن سلمان ولی عهد عربستان با فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا و ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور و هم چنین وزیر دفاع اسپانیا بار دیگر ادعاها و مواضع خصمانه عربستان علیه ایران مطرح شد.

 

بر اساس این بیانیه طرفهای اسپانیایی و سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه خواهان پایبندی ایران به قطعنامه های بین المللی در خصوص موشکهای بالستیک و عدم حمایت از شبه نظامیان و ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته ای! شدند.

 

در این نشستها هم چنین در خصوص اهمیت گفتگوهای سیاسی میان دو کشور در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریستی رایزنی شد. در خصوص مسأله فلسطین دو طرف بر ضرورت دستیابی به یک راه کار مسالمت آمیز برای حل آن تاکید کردند. در خصوص سوریه نیز ادعا شد که نظام حاکم سوریه در شهر دوما از سلاح شیمیایی استفاده کرده و آنها این اقدام را محکوم کردند.

 

وزارت دفاع اسپانیا نیز روز گذشته از امضای قرار داد تسلیحاتی با عربستان به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو برای فروش ۵ کشتی جنگی به ریاض خبر داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------