آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نیکی هیلی: هدف آمریکا در سوریه جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نیکی هیلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید یکی از اهداف آمریکا از حضور نظامی در سوریه، جلوگیری از بسط نفوذ ایران در منطقه و توقف «مشکل‌سازی» ایرانیان در غرب آسیا است.

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز در مصاحبه با برنامه پربیننده «در پیشگاه ملت» شبکه خبری سی. بی. اس. نیوز به تمجید از حملات موشکی مشترک بامداد دیروز آمریکا، انگلیس و فرانسه پرداخت و آن را گامی دیگر در جهت تحقق اهداف سه‌گانه «دونالد ترامپ» در سوریه خواند.

 

حملات مدنظر نیکی هیلی، بامداد روز یکشنبه آغاز شد و طی ۵۰ دقیقه، ۱۰۷ فروند موشک از ناوها، جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌های راهبردی و زیردریایی کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به سمت اهدافی در سوریه شلیک شد.

 

آن‌طور که ارتش روسیه گزارش داده، ۷۱ فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛ ویدئوهایی که در رسانه‌ها پخش شده نیز دست کم بخشی از این گفته روس‌ها را تأیید می‌کند. پنتاگون اما اصرار دارد که همه موشک‌هایش به هدف خورده‌اند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در توضیح اهداف سه‌گانه ترامپ در سوریه، گفت که اولین هدف، جلوگیری از عادی شدن استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بوده که با حملات موشکی دیروز، این پیام جدی به شکلی سخت برای «رژیم بشار اسد» ارسال شده است.

 

غربی‌ها اصرار دارند که ۱۸ فروردین ماه سال جاری، ارتش سوریه با تسلیحات شیمیایی به منطقه «دوما» در غوطه شرقی حمله کرده است؛ دولت سوریه که این اتهام را رد می‌کرد، سریعاً از نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) خواست که برای نمونه‌برداری به دوما بیایند.

 

حملات موشکی دیروز در حالی انجام شد که مأموران سازمان منع تسلیحات شیمیایی تازه به دمشق رسیده و در حال آماده‌سازی برای سفر به دوما بودند.

 

هیلی امشب گفت که دومین هدف آمریکا در سوریه «شکست کامل نیروهای دولت اسلامی» یا همان داعشی‌ها است.

 

ترامپ هفته گذشته در جمع هوادارانش در اوهایو گفته بود که شکست کامل داعش در دسترس است و نیروهای آمریکایی «به زودی» سوریه را ترک می‌کنند. رئیس‌جمهور آمریکا البته چند روز بعد گفت که به شرط تأمین مخارج، سربازان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

 

هر دو موضع در زمانی اتخاذ شد که «محد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در آمریکا به سر می‌برد. ترامپ بارها از عربستان به عنوان گاو شیرده یاد کرده و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی چندصدمیلیارد دلاری با ریاض را یکی از دستاوردهای اقتصادی دولتش می‌داند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل، در انتها به سومین هدف مدنظر آمریکایی‌ها در سوریه پرداخت که عبارت است از جلوگیری از بسط نفوذ ایران در غرب آسیا.

 

نیکی هیلی در این خصوص گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که منطقه زیر سایه نفوذ ایران نمی‌رود؛ آنها دائماً در منطقه مشکل‌سازی می‌کنند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این (روند) متوقف می‌شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------