آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نتانیاهو: آماده مقابله با ایران هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش ما آماده مقابله با تهدیدات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از عرب ۴۸، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امروز کابینه این رژیم،‌ مدعی شد: تهدیدات ایران را می‌شنویم، سربازان و نیروهای امنیتی ما آماده هر نوع تحولی هستند و هر کس به ما حمله کند با آن مبارزه می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه ارتش ما آماده است و مردم ما مقاومت می‌کنند، گفت: هزینه‌ها ما را از مبارزه باز نخواهد داشت و ما این هزینه‌ها را به دشمنان‌مان تحمیل می‌کنیم.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پنج‌شنبه نیز در دیدار با برخی دیپلمات‌های خارجی که در آنجا حضور دارند، مدعی شد: ایران دشمن همه است؛ دشمن اسرائیل، دشمن جهان عرب و دشمن تمدن.

 

وی افزود: ایران در این روزها و در سال ۲۰۱۸ و در قرن بیست و یکم به طور علنی اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند.

 

نتانیاهو مدعی شد: ایران تمام خاورمیانه را احاطه کرده است و می‌خواهد آن را اشغال کند، موشک‌هایش را به سمت ریاض عربستان پرتاب می‌کند، لبنان را اشغال کرده است و می‌خواهد دوباره اوضاع غزه را به هرج و مرج بکشد، در عراق حضور دارد و تلاش می‌کند در خاک سوریه حضور نظامی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: بنابراین تمام کشورهای دوستدار صلح باید با ایران مقابله کنند. علیه ایران سخن بگویید.

 

به گزارش ایسنا،تلویزیون سوریه روزدوشنبه (۲۰ فروردین)از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه تیفور در حومه حمص خبر داد و افزود: فرودگاه با چندین فروند موشک که ابتدا تصور می‌شد آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. مسکو و دمشق بعدا اعلام کردند دو جنگنده اسرائیلی مرتکب این حمله شده‌اند. تلویزیون سوریه افزود:سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند اما در این حمله ۱۴ نظامی که هفت تن از آنان مستشار ایرانی بودند به شهادت رسیدند.

 

ارتش سوریه روز شنبه (۲۵فروردین )نیز در بیانیه ای اعلام کرد:آمریکا، انگلیس و فرانسه حدود ۱۱۰ موشک به سمت اهداف سوریه شلیک کردند.

 

در این بیانیه آمده است:سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موشک‌های دشمن متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را سرنگون کردند.

 

فرمانده کل ارتش سوریه بر ادامه دفاع از سوریه و حفظ جان شهروندانش تاکید کرد و گفت: اینگونه تجاوزها؛ نیروهای مسلح این کشور را از ادامه نابودی بقایای گروه‌های تروریستی موجود در خاک سوریه بازنمی‌دارد.

 

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در واکنش به تجاوز امریکا،فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: در حالی که بازرسان سازمان ملل برای بررسی ادعای واهی دشمنان منطقه و ملت مظلوم سوریه در استفاده از مواد شیمیایی از سوی دولت سوریه به تازگی وارد این کشور شده و هنوز حتی بررسی خود را آغاز نکرده اند، اقدام آمریکا، فرانسه و انگلیس تجاوز آشکار به حریم دولتی قانونی است که توانست بیش از ۷ سال بدترین شرایط را در مبارزه و مقابله با تروریست ها تحمل کند و به پیروزی ها و توفیقات فراوانی دست یابد و البته همین موفقیت و پیروزی هاست که آمریکا و متحدانش را برای دفاع از تروریست ها و استمرار جنگ های نیابتی به چنین اقدامی واداشته است.

 

ولایتی با محکومیت این حمله تاکید کرد: بی تردید این حرکت در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای تاثیرات منفی را به دنبال خواهد داشت و چنین تحرک نابخردانه و جنایتکارانه ای علیه ملتی مظلوم و دولتی که در برابر شرارت و تروریسم ایستادگی و پایمردی کرده محکوم است.

 

سردار حسین سلامی،جانشین فرمانده کل سپاه امروز جمعه تاکید کرد: دستها روی ماشه است و موشک ها آماده شلیک است، اگر دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند، موشک ها شلیک خواهد شد تا هر دشمنی را به خاک مذلت بنشاند. فرزندان ملت ایران در سرزمین های دور دست پنجه در پنجه سیاست های دشمن در شرق مدیترانه و در شمال دریای سرخ از عزت ملت دفاع می کنند.

 

سلامی ادامه داد: نیروهای زمینی امروز هزاران گردان رزمی را آماده کرده اند. جنگ در زمین حتی در مقیاس یک عملیات کوچک زمینی هم در تصور دشمن نیست. فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی در برابر شرارت هایی که در جنوب شرق کشور از جانب رژیم منحوس آل سعود حمایت می شوند ایستاده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------