آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

مسکو خواهان حفظ برجام به شکل کنونی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیمیتری پسکوف

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر این‌که «هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد»، گفت: روسیه خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران به شکل کنونی آن است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوی روسیه (کرملین) روز چهارشنبه گفت که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و این توافق به شکل کنونی آن حاصل تلاش‌های دیپلماتیک بسیار دقیق و سخت از سوی چند کشور است.

 

پسکوف ادامه داد: ما خواهان حفظ برجام به شکل کنونی آن هستیم و معتقدیم هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ چراکه تکرار این کار دقیق و سخت تقریبا غیرممکن است.

 

وی همچنین تاکید کرد: این تلاش‌ها ارزش زیادی دارد. این‌که بتوان چنین کار موفقیت‌آمیزی را در شرایط کنونی تکرار کرد یک سوال بزرگ است.

 

سخنگوی کرملین با بیان این‌که «موضع روسیه در قبال این توافق بارها در سطوح مختلف اعلام شده است»، تصریح کرد: موضع ایران در قبال برجام مساله اصلی در رایزنی‌ها بر سر یک توافق احتمالی جدید در خصوص برنامه هسته‌ای تهران است، این موضوع کلیدی و اساسی است.

 

وی درباره برخی گزارشات مبنی بر حصول توافق جدیدی میان آمریکا و اروپایی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت که از این موضوع اطلاعی ندارد.

 

بنابراین گزارش، امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه که به منظور گفت‌وگو با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر کرده است، پس از دیدار با او در این کنفرانس خبری مشترک، گفت که آماده است با واشنگتن بر سر توافقی جدید در خصوص برنامه هسته‌ای تهران همکاری کند.

 

رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده است که اگر تا روز ۱۲ مه توافق هسته‌ای با ایران اصلاح نشود، واشنگتن دیگر به اجرای این توافق ادامه نخواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------