آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

لیبرمن: اسرائیل سه مشکل دارد: ایران، ایران و ایران!



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لیبرمن

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران مشکل اصلی تل‌آویو است، از مواضع ضدایرانی ولی‌عهد سعودی تمجید کرد.

به گزارش فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ایران را به تلاش برای محاصره این رژیم متهم کرد و گفت تل‌آویو اجازه نمی‌دهد ایران سوریه را به یک پایگاه نظامی بدل کند.

 

وی که در نشستی به میزبانی روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» صحبت می‌کرد، گفت: «همانطور که یکی از همکاران من در گذشته گفته، ما سه مشکل داریم: ایران، ایران و ایران. اول اینکه، ایران کشوری است که به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کل منطقه ماست. این فقط محدود به اسرائیل نیست. فعالیت‌های آن را در یمن می‌بینید، در لبنان می‌بینید، در عراق، در سوریه.»

 

لیبرمن افزود: «گزارش سالانه وزارت خارجه [آمریکا] درباره حمایت از تروریسم را دیده‌اید، که می‌گوید ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم است. قطعا ایران حامی آن‌هاست و تلاش می‌کند دور تا دور اسرائیل نیروهای نیابتی ایجاد کند. ما حزب‌الله را داریم، جهاد اسلامی را داریم، حماس را داریم. هیچ‌کدام از آن‌ها بدون حمایت ایران، حتی یک هفته هم، قادر به بقا نیستند.»

 

او با بیان اینکه فعالیت‌های ایران علیه اسرائیل پس از امضای برجام تشدید شده، گفت: «ایران تلاش می‌کند سوریه را به پایگاهی علیه اسرائیل تبدیل کنند.»

 

لیبرمن در پاسخ به این سوال که «آیا آن‌ها دنبال جنگ با ما هستند؟»، گفت: «آن‌ها گام‌های محکمی برداشته‌اند، اما ما حاضر نیستیم به آن‌ها اجازه این کار را بدهیم، به هر قیمتی که شده از اینکه ایرانی‌ها در خاک سوریه پایگاهی علیه ایران ایجاد کنند، جلوگیری خواهیم کرد.»

 

در ادامه این نشست، مجری درباره علت تصمیم احتمالی روسیه برای انتقال سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به سوریه و واکنش احتمالی تل‌آویو سوال کرد. لیبرمن گفت: «دوباره، برای روشن کردن موضعمان می‌گویم، ما برای خود در کل سوریه آزادی عمل را حفظ می‌کنیم. ما به دنبال حمله به روس‌ها یا حتی مداخله در امور داخلی سوریه نیستیم. اما اگر کسی فکر کند که این امکان وجود دارد که موشک شلیک کند و به اسرائیل یا هواپیماهای ما حمله کند، تردیدی نیست که ما پاسخ می‌دهیم، با قدرت هم پاسخ می‌دهیم.»

 

او در پاسخ به این سوال که اگر از این سامانه علیه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی استفاده شود، واکنش تل‌آویو چه خواهد بود، گفت: «تردیدی نیست که ما وارد عمل می‌شویم و اقدام می‌کنیم.»

 

در ادامه مجری با بیان اینکه لیبرمن دو روز پیش با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرده، از او پرسید که به نظرش آمریکا باید چه تصمیمی درباره توافق هسته‌ای با ایران بگیرد.

 

لیبرمن گفت: «این را بگویم که این مسئله‌ای مربوط به ما نیست و این آمریکایی‌ها هستند که باید در این مورد تصمیم بگیرند و از ما هم مشاوره نخواسته‌اند... ما فقط می‌توانیم درباره موضع خودمان صحبت کنیم. ما فکر می‌کنیم که این توافق بسیار بسیار بدی است. این اشتباه بزرگی است. از دیدگاه ما هیچ دلیلی برای این توافق وجود ندارد و اگر کسی این توافق را لغو کند، ما کاملا از او حمایت می‌کنیم.» 

 

وی همچنین بار دیگر با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، گفت در صورتی که آمریکا اعلام کند که از برجام خارج می‌شود، به اقتصاد ایران و به تبع آن به توان تهران برای فعالیت منطقه‌ای ضربه می‌زند.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو اکنون در تمام سطوح «روابطی بسیار نزدیک» به دولت کنونی آمریکا دارد و «میزان استحکام روابط ما باورنکردنی است.»

 

در ادامه مجری از لیبرمن خواست درباره روابط مخفی تل‌آویو به کشورهای عربی منطقه توضیح دهد. وی با خنده گفت: «واقعا از من انتظار دارید که این سوال را پاسخ دهم؟»

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «می‌دانید، در جریان سفر اخیر ام. بی. اس (محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی) به واشنگتن، او درباره اسرائیل صحبت نکرد... او فقط درباره یک موضوع صحبت کرد: ایران. فکر می‌کنم امروز در جهان عرب این درک به وجود آمده که تهدید بزرگ برای آن‌ها صهیونیسم، اسرائیل یا یهودیت نیست، بلکه ایران و افراط‌گرایی اسلامی است.»

 

وی ادامه داد: «روشن است که وقتی شما دشمن مشترکی دارید و این درک هم به وجود آمده که ما دشمن نیستیم، بلکه برعکس، یک راه‌حل هستیم. فکر می‌کنم این مبنایی برای یک همکاری جدید ایجاد می‌کنیم... ما پرواز مستقیم هواپیمایی هند از آسمان عربستان به اسرائیل را شاهد هستیم، موضع‌گیری‌های ام. بی. اس را شاهد هستیم که کاملا حق بقای اسرائیل را به رسمیت شناخت.»

 

لیبرمن افزود: «فکر می‌کنم دستکم فضای جدیدی وجود دارد که می‌توان دستکم به ایستگاه بعدی رفت. امیدوارم که خیلی زود این ایستگاه بعدی را شاهد باشیم.»

 

اظهارات لیبرمن در حالی مطرح می‌شود که کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه گزارش داد که ولی‌عهد سعودی در جمع سران سازمان‌های یهودی آمریکا از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرده و در موضعی مشابه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عباس و فلسطینی‌ها را عامل شکست مذاکرات سازش معرفی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------