آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

بوریس جانسون: برجام بر اساس راستی آزمایی‌های شدید تدوین شده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بوریس جانسون

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای بر اساس اعتماد به ایران و حسن نیتش حاصل نشده است گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی‌های بازرسان بین المللی است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اظهارات اخیر نتانیاهو تاکیدی است بر اهمیت حفظ محدودیت‌های توافق هسته ای با ایران است.

 

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: توافق هسته‌ای ایران بر اساس اعتماد و باور به نیت ایران حاصل نشده بلکه این توافق بر اساس راستی آزمایی‌های شدید شامل اقداماتی است که به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران را می دهد.

 

به گزارش ایسنا مقامات اروپایی در واکنش به ادعاهای دروغین نتایناهو علیه کشورمان تاکید کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده لزوم حفظ برجام است و تنها مرجع رسمی نظارت بر بر نامه هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

بهرام قاسمی قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها گفت: نمایش مضحک تبلیغاتی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین سریال‌های تکراری از نمایش‌های بی‌ثمر و شرم آور در خصوص برنامه هسته‌ای مخفی ایران، دست و پا زدن‌های بی حاصل ورشکسته‌ای دروغ‌پرداز و رسواست که جز دروغ پراکنی و دغل کاری کالا و متاعی برای عرضه نداشته و ندارد.

 

در پی ادعاهای نتانیاهو، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: آژانس هیچ نشانه معتبری دال بر فعالیت‌های مرتبط با توسعه یک چاشنی انفجاری هسته‌ای پس از سال ۲۰۰۹ در ایران پیدا نکرده است. با توجه به این گزارش مدیرکل آژانس، شورای حکام نیز اعلام کرد که بررسی این مساله به پایان رسیده است.

 

همچنین ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو  موضع روسیه در قبال برجام را مبنی بر اینکه این توافق دارای اهمیت زیادی برای ثبات و امنیت بین‌المللی است مورد تاکید قرار داد و گفت که توافق باید از سوی تمام امضاکنندگان اجرا شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------