آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

نتانیاهو: ایران از خط قرمزی عبور کرد و ما هم به تناسب پاسخ دادیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به حمله راکتی به جولان، گفت پاسخ تل‌آویو «متناسب» بوده است.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در اولین واکنش به درگیری‌های بامداد امروز در بلندی‌های جولان اشغالی، مدعی شد که ایران عامل شلیک راکت‌ها بوده است.

 

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو گفت: «ایران از خط قرمزی عبور کرد و ما هم به تناسب پاسخ دادیم. ارتش حملات گسترده‌ای علیه اهداف ایرانی در سوریه انجام داد.»

 

وی با بیان اینکه «نمی‌توان به ایران اجازه داد حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت کند، گفت: «دیروز من پیامی روشن به رژیم [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] فرستادم: اقدام ما علیه اهداف ایرانی در سوریه است. اما اگر ارتش سوریه علیه ما اقدام کند، ما علیه آن اقدام می‌کنیم. این دقیقا همان چیزی است که دیروز اتفاق افتاد. سامانه‌های سوریه‌ای به سمت ما موشک‌های زمین به هوا شلیک کردند، ما هم آن‌ها را هدف قرار دادیم.»

 

نتانیاهو همچنین از «جامعه بین‌الملل» خواست از استحکام مواضع ایران در سوریه جلوگیری کرده و برای «قطع بازوهای این شر در حال گسترش در اینجا و مناطق دیگر» متحد شود.

 

بامداد روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت)  رسانه‌ها از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند که در پی این حمله، رژیم صهیونیستی با واکنش راکتی روبه‌رو شد.

 

رژیم صهیونیستی در ادامه، این واکنش را حمله از جانب ایران توصیف کرد و جنگنده‌های آن، به چندین نقطه در خاک سوریه حمله کردند. 

 

ارتش سوریه در همین روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات سه نفر کشته و و دو نفر مجروح و یک سامانه راداری به همراه یک انبار مهمات منهدم شد و چند سایت راداری اسیب دید. 

 

ارتش سوریه اعلام کرد که بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی را پدافند هوایی سوریه منهدم کرده است. 

 

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ۲۸ جنگنده اسرائیلی در حملات امروز به نقاطی از سوریه که شامل اف-۱۵ و اف-۱۶ است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا ۶۰ موشک شلیک کرده‌اند.

 

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------