آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عربستان ۴ فرد را به اتهام «فعالیت برای ایران» به اعدام محکوم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و عربستان

نهاد قضایی عربستان چند نفر را به تشکیل هسته تروریستی برای ایران و برنامه ریزی ترور برخی شخصیت ها متهم و برای آنها حکم اعدام صادر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان سعودی، دادگاه کیفری تخصصی در شهر ریاض، پایتخت این کشور ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور احکام بدوی، چهار فرد را به اتهام تشکیل هسته تروریستی با هدف جاسوسی برای جمهوری اسلامی و همچنین آموزش تئوری و عملی در اردوگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران در رابطه با استفاده از اسلحه و مواد منفجره و جنگ خیابانی، به اعدام محکوم کرد.

 

بر اساس این گزارش، در حکم محکومیت این افراد همچنین آموزش چگونگی پنهان شدن برای گمراه کردن نهادهای امنیتی با هدف عدم افشای واقعیت خود، جذب نیروهای کارآموز و تسهیل سفر آنها به ایران از طریق یک دفتر گردشگری برای پیوستن به اردوگاه های سپاه پاسداران و استخدام آنها، برنامه ریزی برای تشکیل هسته های تروریستی در داخل عربستان پس از آموزش استفاده از اسلحه و مواد منفجره و علوم نظامی با هدف برهم زدن یکپارچگی و ثبات این کشور، اقدام به ساخت مواد منفجره و انجام عملیات انفجاری در داخل کشور و برنامه ریزی برای ترور برخی شخصیت ها ذکر شده است.

 

بر همین اساس نیز اداره قضایی سه گانه در دادگاه کیفری تخصصی عربستان به اتفاق آرا، حکم اعدام تعزیری در حق این چهار نفر و تعطیلی و لغو مجوز شرکت گردشگری مذکور را صادر کرد.

 

لازم به ذکر است که عربستان و کشورهای هم پیمان آن در حاشیه خلیج فارس هر از چند گاهی ادعاهای واهی خود مبنی بر دستگیری افراد وابسته به ایران و در تلاش برای انجام عملیات تروریستی را تکرار می کنند با این حال این ادعاها همواره از سوی مسئولان جمهوری اسلامی تکذیب می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------