آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق هسته‌اي از قطعنامه ٥٩٨ پيچيده‌تر است



اخبار,اخبارسیاست خارجه,مصاحبه توافق هسته‌اي محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه درموردمذاکرات هسته ای

توافق هسته‌اي از قطعنامه ٥٩٨ پيچيده‌تر است 

روس‌ها چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در مسكو به بهانه ناامني‌هاي فعلي در منطقه كه يك سر آن به «داعش» و سر ديگر آن به «طالبان» مي‌رسد، ميزبان كشورهاي عضو و ناظر بر سازمان همكاري شانگهاي بودند. اين كشورها در هتل اوكراين مسكو دوريك ميز نشستند تا با برگزاري اجلاسي با عنوان «اجلاس امنيت و ثبات در منطقه سازمان همكاري شانگهاي» به راه‌حلي براي مقابله با افراطي‌گري و بنيادگرايي در منطقه برسند.


محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه به عنوان نماينده ايران به اصرار مقامات ارشد روس و به ويژه سرگئي لاوروف راهي مسكو شد تا در اين اجلاس شركت كند. هر چند مذاكره‌هاي دو جانبه و سه جانبه ظريف با همتايان روس و چين براي مذاكرات آتي هسته‌اي هم در دستور كار وزراي خارجه سه كشور بود. با پايان مذاكرات ظريف در مسكو و در مسير بازگشت به تهران فرصتي بود تا با مرد شماره يك اين روزهاي دولت روحاني درباره مذاكرات هسته‌اي و آينده آن صحبت كنيم. همين بود كه به قولي كه در مسكو براي گفت‌وگو داده بود، وفا كرد. ظريف در اين گفت‌وگو با صراحت اعلام كرد كه توافق جامع هسته‌اي بدون پذيرفتن پروتكل الحاقي امكان ندارد. تاكيد داشت كه شرايط ويژه است و زمان كشمكش‌هاي سياسي و ايراد گرفتن از همديگر نيست. خداراشاهد گرفت كه وابسته به هيچ جناحي نيست. همه حرفش منافع ملي و عزت مردم ايران بود.


وقتي به او گفتم تا كجا حاضريد هزينه بدهيد، بي‌مكثي گفت: «تا هر جايي كه منافع ملي اقتضا بكند براي ايران و ايراني هزينه مي‌دهم. براي سربلندي كشور و عزت مردمم حاضرم جان بدهم.» مي‌گفت شش سال خانه‌نشيني را تحمل كرده و له و عليه‌ها برايش خيلي جذابيت ندارد. اميدوار بود كه دلواپسي دلواپسان براي اصلاح امور باشد نه رسيدن به منافع جناحي و سياسي. مي‌گفت از بحث‌هاي داخلي كه موضع طرف‌هاي ايران در مذاكرات را در سه حوزه مذاكراتي، عملياتي و گفتماني تقويت مي‌كند متعجب و خسته است.


وقتي به او گفتم تا به حال حس بازجويي شدن پيدا نكرده‌ايد با كمي مكث گفت: «خودم نه، اما در مصاحبه تلويزيوني‌ام برخي اين حس را پيدا كردند كه بازجويي شده‌ام اما خودم اين‌طور فكر نمي‌كنم.»

اخبار سیاست خارجی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------