آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ولایتی: ساکت نمی‌نشینیم/بارزانی در سراشیبی سقوط است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی اکبرولایتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد گفت: به طور حتم کردها قبل از دولت عراق وی را سرنگون خواهند کرد. .

به گزارش خبرآنلاین،  علی اکبر ولایتی  در ­همایش آشنایی با سامانه‌های علم‌سنجی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان گفت: اقدامی که از سوی ­آقای بارزانی انجام شد، کاری بی‌ارزش است که حتما­ ­نتیجه مثبت ندارد.

 

وی با تاکید بر غیر قانونی بودن همه پرسی در منطقه کردستان عراق، گفت: نتیجه این اقدام آشفتگی سیاسی در منطقه خواهد بود.

 

ولایتی ادامه داد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پشت صحنه و اسرائیلی‌ها روی صحنه این قضیه هستند، زیرا ­آن‌ها از داعش نتیجه نگرفتند و ­به تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی روی آورده‌اند و این حرکت نمایشی نیز از قبل شکست خورده است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ­خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای بارزانی از مدت‌ها پیش با صهیونیست‌ها ارتباط پیدا کرده و از فلسطین درس نگرفته است. این همه پرسی آغاز سقوط سیاسی آقای بارزانی است. مردم شریف کرد زیر بار این ننگ نخواهند رفت و آنچه که در این همه پرسی به دست می‌آید معلوم نیست که چقدر صحت دارد و به چه میزان رأی داده‌اند. علاوه بر این هنگامی که حکومتی امری را به مردم تحمیل می‌کند، نتایج آن قابل قبول نیست.

 

وی گفت: مردم کرد در مبارزه علیه دشمنان اسلام در صف مقدم بوده‌اند، اما ­آقای بارزانی سرنوشت خود را به ­­وابستگی با ­اسرائیل گره زده است و ­خیلی زودتر از آن چیزی که دیگران سقوط کردند، وی به سوی سقوط می‌رود.

 

ولایتی تاکید کرد: کردستان عراق بخشی از عراق است و مردم عراق ساکت نمی‌نشینند. همچنین کشورهای منطقه مانند ایران و ترکیه و یا دیگر کشورها نیز ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف بسیار بد و نفرت‌آوری که آقای بارزانی در پیش گرفته است، می‌ایستند.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: بارزانی ­باید عقب‌نشینی کند یا با وی مقابله خواهند کرد، بدون تردید منطقه کردستان عراق، جزئی از عراق است و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و هم پیمان مانند عراق و سوریه حفظ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران در شش سال گذشته در سوریه از تجزیه این کشور جلوگیری کرده است، افزود: بارزانی دلال صهیونیست‌ها برای تجزیه کشورهای اسلامی است و با عنایت به تجربه‌ای که ملت‌های مسلمان از تجربه تلخ فلسطین دارند اجازه نخواهند داد اسرائیل دوم تشکیل شود. ­

 

ولایتی گفت: بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد مطمئناً مردم کرد قبل از دولت عراق وی را سرنگون خواهند کرد و این لکه ننگ را از دامن جهان اسلام پاک می‌کنند. ­ ما از تمامیت ارضی همه کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق حمایت می‌کنیم و به درخواست دولت قانونی عراق در این کشور حضور فعال داریم. ­

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از تاریخ چند هزار ساله مردم کرد بزرگانی نظیر صلاح‌الدین ایوبی و میرزاده عشقی را نقطه افتخار این مردم دانست که صلاح‌الدین در جنگ با صلیبی‌ها افتخارات بزرگی برای مسلمانان کسب کرده است. ­

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------