آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

پولتیکو: ترامپ به دنبال زخمی کردن توافق هسته‌ای است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,ترامپ

نشریه پولتیکو در گزارشی نوشت تیم امنیت ملی آمریکا برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای ایران بدون لغو مستقیم آن طرحی در سر دارد.

پایگاه اینترنتی نشریه پولتیکو در گزارشی نوشت: تیم امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به اتفاق آرا از او خواسته اند پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید نکند؛ اما در عین حال فشاری به کنگره وارد نیاورد تا تحریم ها را علیه این کشور بازگرداند؛ زیرا بازگشت تحریم ها به معنای لغو برجام خواهد بود و مقامات امنیت ملی آمریکا مایل به انجام آن نیستند.

به موجب استراتژی جدیدی که از سوی «مک مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا، مطرح شده است، تیم ترامپ Trump به دنبال مشارکت و همکاری با نمایندگان کنگره و متحدان اروپایی است تا فشارهای جدیدی علیه ایران اعمال کند. اما این استراتژی تاکید می کند در شرایط کنونی توافق هسته ای دست نخورده باقی بماند.

چندین منبع آگاه در داخل و یا خارج از کابینه ترامپ اعلام کردند استراتژی جدید تا ۱۵ اکتبر که زمان تایید مجدد پایبندی ایران به توافق هسته ای است، به اجرا گذاشته می شود.

پولیتیکو در ادامه این مقاله آورده است ترامپ در دوران نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از توافق هسته ای ایران با عنوان «یک فاجعه» و «بدترین توافق تاریخ آمریکا» یاد کرده بود. اما استراتژی جدید به یکی از مهمترین تصمیمات سیاست خارجی دوران ریاست جمهوری وی تبدیل می شود.


این استراتژی به ترامپ اجازه می دهد مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام کند و همچنین دور جدیدی از اعمال فشار را نیز بر حکومت ایران اعمال خواهد کرد، بدون آنکه توافق سال ۲۰۱۵ را نقض کند و یا انتقادهای جامعه جهانی را متوجه خود کرده باشد.

 
البته مقامات کابینه ترامپ اعلام کردند استراتژی ذکر شده هنوز نهایی نشده و ممکن است تا پیش از اینکه رئیس جمهور تصمیم خود را درباره برجام علنی بیان کند، دستخوش تغییراتی شود.

این در حالی است که «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، سه شنبه اعلام کرد، به عقیده وی برجام تامین کننده منافع آمریکا است و ترامپ باید آن را حفظ کند. «جو دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز نظر مشابهی داشته و اظهار کرد: توافق هسته ای، توسعه توانایی هسته ای ایران را به تاخیر انداخته است.

پولیتیکو در در انتهای این مطلب نوشت: تهران پیش از این هشدار داده بود اگر آمریکا تحریم های اقتصادی را از سر بگیرد، این کشور نیز فعالیت های هسته ای خود را بار دیگر آغاز می کند. مقامات آمریکایی قصد دارند برای اجتناب از فعالیت مجدد ایران در حوزه هسته ای، توافق را حفظ کرده؛ اما فشار بیشتری بر این کشور وارد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------