آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

معاون موگرینی با آمانو درخصوص برجام گفتگو کرد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,معاون موگرینی با آمانو درخصوص برجام گفتگو کرد

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص برجام گفتگو کرد.


به گزارش  مهر،  «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خود، از دیدار با «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

اشمید گفت: من با آمانو در وین دیدار کردیم و درخصوص اجرای کامل برجام و تایید آن توسط ۸ گزارشی که آژانس آن ها را تایید کرد، گفتگو کردیم.

گفتنی است که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با «لس آنجلس تایمر» از توافق هسته ای ایران دفاع کرد و گفت: نگرانی از بابت تسلیحات هسته ای، مانع از بذل توجه کافی به جنبه‌های مثبت انرژی اتمی می شود.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد از بابت زیر سوال بردن توانایی آژانس به نظارت بر برنامه هسته ای ایران، ناامید است گفت: ما سازمانی فنی هستیم و من مسئولیت هایم را مطابق با قانون و پادمان‌های استاندارد آژانس انجام می دهم. ما فقط به شیوه ای بی طرف، هدفمند و حرفه ای به تداوم نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات هسته ای ایران می پردازیم و هرچه هم اتفاق بیفتد به کار خود ادامه می‌دهیم.

آمانو همچنین در پاسخ به این سوال که اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهان اعمال فشار بیشتر بر ایران باشد، آیا احتمال کاهش دسترسی آژانس به سایت های فعلی، وجود دارد، گفت: پیش‎بینی آنکه چه پیش می‎آید دشوار است. از آنجا که ما سازمانی فنی هستیم، حدس و گمان معنایی برایمان ندارد. ما دوربین، تجهیزات الکترونیکی و بازرس داریم و در عین حال بی طرف هستیم و بر پایه حقیقت قضاوت می کنیم و امتیاز آژانس هم در همین موارد است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است.

با وجود بازرسی های مداوم آژانس آمریکا بر عدم پایبندی ایران به برجام اصرار دارد و گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قصد دارد در روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهرماه) عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام کند و در صورتی که دولت ترامپ پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند، کنگره ۶۰ روز فرصت دارد که تحریم‌های هسته‌ای ایران را همچنان معلق نگه دارد یا آنها را دوباره اجرایی کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------