آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

آل خلیفه: شاهد نقش تخریبی ایران در یمن، سوریه و بحرین هستیم



اخبار,اخبارسیاست خارجی,خالد بن احمد

وزیر خارجه بحرین در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که شبه نظامیان یمن تلاش می‌کنند یک دولت تروریستی تحت امر ایران تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا ، خالدبن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در سیزدهمین نشست «گفت‌وگوی منامه» که در پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: امنیت و ثبات منطقه با چالش‌های زیادی روبرو است و در راس این چالش‌ها و مشکلات، انتشار تروریست‌ها که برخی اطراف از آنها حمایت می‌کنند، قرار دارد.

وی مدعی شد: شبه نظامیان یمن هیچ نقش سازنده‌ای در یمن ایفا نکردند، علیه نظام قانونی برخواستند و تلاش کردند تا یک دولت تروریستی تحت امر ایران را تاسیس کنند اما ما اجازه نخواهیم داد و با تمام قدرت با این امر مقابله می‌کنیم.

وزیر خارجه بحرین در رابطه با حزب‌الله لبنان نیز مدعی شد: حزب‌الله به قوانین لبنان احترام نمی‌گذارد و به خواسته‌های ملت لبنان پایبند نیست بلکه دستوراتش را از ایران می‌گیرد، سلاح و مواد منفجره قاچاق می‌کند، تروریست‌ها را آموزش می‌دهد تا عملیات تروریستی در بحرین، کویت و دیگر کشورها انجام دهند و دلیل اصلی تداوم بحران سوریه است.

خالدبن احمد با انتقاد از نقش ایران در منطقه مدعی شد: ایران از شبه نظامیان تروریستی حمایت می‌کند و در منطقه ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و ما به وضوح شاهد نقش تخریبی ایران در یمن، سوریه و بحرین هستیم.

هم‌چنین وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه الایام در واکنش به سخنان ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق و حمایت وی از نقش ایران در منطقه مدعی شد: ما می‌دانیم که ایران از تروریست‌ها در بحرین حمایت می‌کند و نیازی به تاکید بر این مساله نداریم.

وی مدعی شد: همه می‌دانند که 20 درصد از نیروی الحشد الشعبی وابسته به دولت عراق است و قاسم سلیمانی لحظه به لحظه به عراق می‌رود و بر نیروهای الحشدالشعبی نظارت دارد.

بر اساس این گزارش، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیروز در نشست «گفت‌وگوی منامه» ضمن حمایت از نیروهای الحشد الشعبی، گفت: متهم کردن ایران به حمایت از تروریست‌ها در بحرین تنها حرف است.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه من نه ایرانی هستم و نه نماینده ایران در این سمینار هستم بلکه عربم و به عرب بودنم افتخار می‌کنم، گفت: من هیچ ایرانی ندیدم که در عراق سلاح به دست بگیرد و عملیات تروریستی انجام دهد، همچنین ندیدم که ایران به عراق تروریست بفرستد بلکه ما از ایران درخواست مستشار کردیم و ایران نیز پذیرفت و به ما کمک کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه بحرین در حالی ایران را به دخالت و نقش تخریبی در یمن، سوریه و بحرین متهم می‌کند که کشورش هم‌راستا با عربستان و دیگر کشورهای عربی منطقه در کشتار زنان و مردان و کودکان یمنی و سوری نقش دارد.

مجامع بین‌المللی همواره بر خروج عربستان از یمن تاکید کرده‌اند اما تا کنون این امر محقق نشده است و علاوه بر این عربستان هم‌چنان مانع از رسیدن کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن می‌شود که در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر برای توجیه مشکلات داخلی و دخالت‌های منطقه‌ای در سرنوشت ملت‌ها و دولت‌های آزادی‌خواه، ایران را به عنوان مقصر نشان داده‌اند در حالی که ایران یکی از مهم‌ترین کشورها در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------