آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

لودریان مدعی شد: ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,لودریان

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران مدعی شد که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.

به گزارش ایسنا،  ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه پیش از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا مدعی شد ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت که به موجب آن قدرت موشکی‌اش محدود می‌شود را نقض کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران گفت: این توافق از انتشار سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

لودریان در رابطه با تصمیم اخیر ترامپ برای تهدید تعلیق تحریم‌ها گفت: تمدید تعلیق تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای به مدت 4 ماه تنها شبیه یک هشدار است.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به این‌که «امروز درمورد نتایج توافقه هسته‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد»، مدعی شد: ایران باید به قطعنامه 2231 شورای امنیت احترام بگذارد، همچنین ما نگران تلاش‌های ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در لبنان، یمن، سوریه و منطقه هستیم.

به گزارش ایسنا ، وزیر امور خارجه فرانسه قبل از این اعلام کرد که قرار است پنجم مارس به ایران سفر کند تا در گفت‌وگو با مقامات این کشور درباره مسائل منطقه‌ای، توافق هسته‌ای و برنامه موشکی ایران گفت‌وگو کند.

لودریان همچنین گفته است که آن‌ها گفت‌وگوهایی را با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای و موشکی ایران آغاز کرده‌اند.

هرچند لودریان موارد نقض از نظر خود را مطرح نکرده ولی مجید تخت روانچی معاون سیاسی رییس‌جمهور پیش از این و در پاسخ به سخنرانی اخیر ترامپ که به اتصال موضوع موشکی به هسته‌ای پرداخته و گفته که در قانون آمریکا باید بحث توان موشک و هسته‌ای در کنار یکدیگر قرار بگیرد،  گفته بود:  این بخش نیز از جمله مباحثی است که ما به هیچ‌وجه قبول نمی‌کنیم؛ زیرا اولا ارتباطی میان توان موشکی و فعالیت هسته‌ای خود قائل نیستیم و موشک‌های ما برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌اند، بنابراین شامل قطعنامه 2231 نیز نمی‌شوند. ما در مورد فعالیت‌های دفاعی‌مان نه از کسی اجازه می‌گیریم و نه به کسی اجازه اظهارنظر می‌دهیم؛ بحث‌های دفاعی ایران  قابل مذاکره نیستند و ما این موضوع را نیز خیلی صریح و روشن در گفت‌وگو با اروپایی‌ها و سایر کشورها و همچنین به صورت علنی اعلام کرده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------