آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

اروپایی‎ها قصدی برای بازگرداندن تحریم‎های ضدایرانی ندارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید اروپایی‎ها قصدی برای بازگرداندن تحریم‎های ضدایرانی ندارند و این مسئله دست آمریکا را برای اعمال فشار بر ایران می‎بندد..

 به گزارش مهر،  «مک ثورنبری» رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» درباره خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام هشدار داد.

گفتنی است ترامپ قرار است در ۱۲ ماه میلادی می (۲۲ اردیبهشت) تصمیم نهایی خود درباره برجام و بازگشت تحریم‌های ایران را اعلام کند حال‌آنکه ثورنبری می‌گوید خروج از برجام اقدام اشتباهی خواهد بود.

ثورنبری که از افراد تصمیم‌ساز کنگره آمریکا محسوب می‌شود، از مخالفین حصول برجام بود اما در حال‌حاضر می‌گوید خروج از این توافق اهرم فشار واشنگتن علیه تهران را از بین می‌برد.

وی در این باره گفت: برجام را توافق بدی می‌دانستم اما سوال اساسی این است که اگر آمریکا از آن خارج شود، چه پیش می‌آید؟ آیا ایران روند بازرسی‌ها را متوقف می‌کند تا همین مقدار دسترسی که داریم را هم از دست بدهیم؟

ثورنبری در ادامه از لزوم همکاری ترامپ با متحدین اروپایی در راستای رفع آنچه به زعم وی نواقص برجام است سخن گفت حال‌آنکه به عقیده وی خروج از توافق که به منزله جدایی میان واشنگتن و متحدینش است، به کاهش فشارها علیه ایران منجر خواهد شد.

وی در این باره گفت: اروپایی‌ها قصدی برای اعمال مجدد تحریم‌ها ندارند با این حساب کار آمریکا و ایران به کجا می‌کشد؟

گفتنی است برخی منابع غربی از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و مشروط کردن حضور دوباره آمریکا در این توافق به اعمال تغییرات مورد نظر وی خبر می‌دهند حال‌آنکه برخی دیگر می‌گویند احتمالاً ترامپ با تمدید توافق برای یک دوره کوتاه، به اروپایی‌ها فرصت بیشتری برای رایزنی پیرامون یافتن راهی به اجرای خواسته‌های خود می‌دهد.

از جمله این درخواست‌های غیرمعقول می‌توان به افزایش دوره محدودیت‌های هسته‌ای ایران و گره زدن برنامه موشکی این کشور به برجام اشاره کرد.    

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------