آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

رحیمی: خروج هر یک از اعضای 1+5 از برجام به معنای شکست آن است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,علیرضارحیمی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که اگر هر یک از اعضای 1+5 از برجام خارج شود این به معنای فروپاشی و شکست برجام خواهد بود.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برجام توافقی با دو طرف ایران و 1+5 است که اگر هر یک از طرفین آن را نقض کرده و تعهدات خود از لحاظ حقوقی و سیاسی را انجام ندهند عملا معنایی ندارد.

وی افزود: البته آمریکا در طول مدت اجرای برجام تعهدات سیاسی و حقوقی خود را انجام نداده و آن را نقض کرده است که باید پاسخگو باشد. در شرایط فعلی نیز اگر هر یک از اعضای 1+5 از برجام خروج کنند شاکله قرارداد به هم خواهد خورد و امکان ادامه برجام در چارچوب فعلی نخواهد بود.

رحیمی یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای در طول 24 ماه با 1+5 و نه تنها یک کشور رخ داد؛ بنابراین اینکه شرکای آمریکا بدون حضور این کشور بخواهند در برجام بمانند بدان معناست که ساختاری جدید به وجود می‌آید و آن را باید در حالت مجزایی مورد بررسی قرار داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که اگر هر یک از طرفین برجام از آن خارج شوند عملا برجام دچار فروپاشی شده و شکست می‌خورد.

وی درباره اقدام ایران در صورت خروج هر یک از طرفین از برجام،‌ گفت: ایران در شورای عالی نظارت بر برجام گزینه‌های مختلفی را بررسی کرده، وزارت خارجه نیز گزینه‌هایی را ارزیابی کرده،‌ برای ما منافع ملی کشور مهم است که باید تامین شود. عملا در صورت تامین نشدن منافع ملی برای ما ادامه برجام آینده‌ای نخواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------