آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مرکل: هرکاری بتوانیم برای حفظ توافق هسته‌ای انجام می‌دهیم



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مرکل

صدراعظم آلمان ضمن ابراز تاسف از اقدام آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران، اعلام کرد که اروپا تمام تلاش‌ها را پیگیری می‌کند تا توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

به گزارش فارس،  «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) اعلام کرد: «ما هر کاری که در حیطه قدرت‌مان باشد انجام می‌دهیم تا توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.»

صدراعظم آلمان ضمن ابراز تاسف ا اقدام آمریکا برای خروج از برجام همچنین تاکید کرد که ایران تاکنون به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بوده است. وی همچنین ضمن اشاره به تحولات در سوریه گفت اروپا باید نقش پر رنگ‌تری در حل بحران سوریه ایفا کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در ادامه واکنش‌ها به گفت: «ما می‌خواهیم که مکانیسم کنترل بر توافق هسته‌ای را افزایش دهیم به همین دلیل است که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستیم و تلاش می‌کنیم که این را در آینده هم در این زمینه اطمینان خاطر به دست آید.»

ترامپ سه‌شنبه شب،  تصمیم خود را مبنی بر خروج از  «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. اقدام ترامپ غیر از حمایت رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی، با انتقاد دیگر کشورها به ویژه طرف‌های اروپایی مواجه شد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------