آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

خبر امیدوارکننده فرانسه برای فعالیت توتال در ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,توتال


 ایسنا به نقل از وزیر دارایی فرانسه نوشت:کشورش در حال بررسی این موضوع است که آیا اتحادیه اروپا می تواند زیان شرکتهای اروپایی که بابت فعالیت در ایران از سوی آمریکا جریمه می شوند را جبران کند.

 برونو لومر به قوانین سال ۱۹۹۶ اتحادیه اروپا اشاره کرد که می‌تواند به این بلوک اجازه دهد برای حمایت از شرکتهای اروپایی در برابر هر گونه تحریم آمریکا، مداخله کند.

در سال ۱۹۹۶ که آمریکا تلاش کرد شرکتهای خارجی را برای همکاری با کوبا مجازات کند، اتحادیه اروپا با تهدید به تحریمهای تلافی جویانه، واشنگتن را مجبور کرد از موضع خود عقب نشینی کند.

شرکتهای اروپایی که در ایران فعالیت داشتند بدنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای بین المللی ۲۰۱۵ با ایران، در خطر مجازاتهای واشنگتن قرار دارند.

وزیر دارایی فرانسه به شبکه سی نیوز تی وی و رادیو یوروپ ۱ گفت: آیا ما به آمریکا اجازه خواهیم پلیس دنیا شود؟ پاسخ منفی است.

شرکت توتال فرانسه هفته گذشته اعلام کرد به علت تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، قادر به ادامه دادن پروژه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی ایران نیست و تمام فعالیت‌های مرتبط خود را قبل از ۱۸ نوامبر لغو خواهد کرد، مگر این‌که تحت حمایت مقامات فرانسوی و اروپایی، به طور ویژه برای این پروژه، به توتال معافیت از تحریم‌ها اعطا شود.

توتال همچنین اعلام کرد فعلا هیچ تعهد و التزام دیگری در ارتباط با پروژه پارس جنوبی اضافه نخواهد کرد و با مقامات آمریکایی و فرانسوی، بر سر اعطای معافیت به این پروژه درحال مذاکره است.

اگر توتال نتواند معافیت از تحریم را از آمریکا دریافت کند، شرکت ملی نفت چین )سی‌ان‌پی‌سی) طبق قرارداد جایگزین این شرکت فرانسوی شده و سهام توتال به این شرکت چینی منتقل می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------