آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بوریس جانسون: نباید تغییر نظام در ایران را دنبال کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما نباید تغییر نظام در ایران را دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه (امروز) درباره رویکرد جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که بارها از تغییر نظام در ایران حمایت کرده است، گفت: این هدفی نیست که انگلیس آن را دنبال کند چرا که تغییر نظام در تهران لزوما به معنای یک تغییر بهتر نخواهد بود.

جانسون پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که واشنگتن هفته گذشته از کشورهای مسئول در جهان خواست تا فشار بیشتری را بر ایران به بهانه سیاست‌های منطقه‌ای این کشور در خاورمیانه اعمال کند. دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا همچنین هفته گذشته خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ را علیرغم تلاش اروپایی‌ها برای حفظ این توافق عنوان کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌ها علیه ایران را در بالاترین سطح باز می‌گرداند.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی گزارشات خود از روند اجرای توافق هسته‌ای تایید کرده است که ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل می‌کند.

دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نیز پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ضمن ابراز تاسف نسبت به این اقدام، بر لزوم ادامه اجرای توافق و پایبندیشان به آن تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که مشاور امنیت ملی آمریکا در تازه‌ترین اظهار نظر درباره ایران گفت که سیاست دولت آمریکا تغییر نظام ایران نیست. سیاست دولت ما تضمین این است که ایران هرگز به ظرفیت اقدام هسته‌ای نزدیک نمی‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------