آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اختلاف دیدگاه دو مقام اطلاعاتی آمریکا در مورد ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , آمریکا

دو مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در جلسه استماعی که روز سه‌شنبه در کمیته نیروهای مسلح سنا برگزار شد، دو دیدگاه متفاوت را در مورد رفتار ایران در خاورمیانه پس از حصول برجام مطرح کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، ون کوتس رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنا تأکید کرد: ایران به همه تعهدات خود در توافق برجام که در سال 2015 میان این کشور و قدرت‌های جهانی حاصل شد پایبند مانده است.

 

ژنرال وینسنت استوارت رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: در همین حال ایران به انجام اقدامات به هم زننده ثبات در خاور میانه ادامه می‌دهد.

 

اختلاف میان این دو مقام اطلاعات از زمانی افزایش یافت که سناتور لیندسی گراهام از دو طرف در مورد اینکه آیا رفتار خصمانه ایران در منطقه گسترش یافته است سوال کرد.

 

کوتس در پاسخ به این سوال گفت: ما شاهد انجام اقدامتی از سوی ایران بوده‌ایم که بسیار تحریک‌آمیز بوده‌اند.

 

او بدون آنکه برای سخنان خود مثالی مطرح کند مدعی شد: قطعاً رفتار ایران بسیار خصمانه‌تر شده است.

 

اما ژنرال استوارت در این‌باره گفت: نمی‌توانم به طور قطع اعلام کنم که رفتار ایران خصمانه شده است.

 

به گفته او اقدامات ایران در حمایت از دولت بشار اسد از زمان حصول توافق برجام افزایش نیافته است، اگرچه حضور ایران در یمن افزایش یافته است.

 

استوارت همچنین تأکید کرد که هیچ شواهدی از اینکه ایران برجام را نقض کرده است وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، بسیاری از کارشناسان یکی از اهداف سفر ترامپ به خاور میانه طی روزهای اخیر را تشکیل یک جبهه علیه ایران می‌دانند.

 

او در سفر به ریاض و اورشلیم اعلام کرده بود که تهدید مشترک ایران باعث می‌شود تا اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کنار یکدیگر بایستند.

 

در ادامه این جلسه استماع گراهام پرسید که آیا ایران پول آزاد شده خود در آمریکا را صرف ساخت جاده مدرسه و بیمارستان کرده است؟

 

استوارت با اعلام اینکه تشخیص این موضوع اندکی دشوار است گفت: برخی از پول‌های آزاد شده صرف تقویت نیروهای نظامی ایران شده و نیز بخش عمده‌ای از آن به توسعه اقتصاد این کشور اختصاص داده شده است.

 

سناتور گراهام در ادامه سوال‌های خود پرسید: آیا ایران نسبت به گذشته تهدید بزرگتری است؟

 

کوتس در پاسخ اظهار کرد: ایران بی‌شک یک تهدید است؛ اینکه بنا بر توافق برجام تهدید ایران بزرگتر شده یا کاهش یافته باشد؛ من نمی‌توانم آن را مشخص کنم.

 

کوتس در پاسخ به اینکه آیا توافق هسته‌ای باعث جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد، گفت: این توافق تنها باعث ایجاد تأخیر در دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------