آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گاردین:‌ ترامپ به دنبال بزرگ‌نمایی ترس‌های سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ

روزنامه گاردین در گزارشی با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: ترامپ صرف‌نظر از آن‌چه گروه‌های تندرو مثل القاعده و داعش مرتکب می‌شوند و بدون در نظر گرفتن مشارکت عربستان در ترویج افراط‌گرایی، ایران را به حمایت از ترویسم متهم می‌کند.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ‌آمریکا در سفرش به خاورمیانه لحن خود را در قبال نگاهش به مسلمانان به کلی تغییر داد.

 

وی دست از لفاظی های خود علیه اسلام برداشت در حالی که هنوز دستور وی مبنی بر منع ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا در راس اخبار رسانه‌ها قرار دارد و دادگاه‌ها آن را هم‌چنان تعلیق می‌کنند. اما این تغییر لحن ناگهانی برای چیست؟

 

قانع‌کننده‌ترین دلیل می‌تواند این باشد که وی در میان پادشاهان، دیکتاتورها و حاکمانی که انتخاب نشده‌اند، احساس راحتی می‌کند. کسانی که در تحقیر حقوق بشر، آزادی بیان و رسانه‌های آزاد اشتراک نظر دارند.

 

رهبران اروپای و ناتو که در نظام دموکراتیک انتخاب شده و با وی دیدار داشتند، دارای تجانس روحی کمتری برای همنشینی با ترامپ هستند. آن‌ها دارای مشروعیتی هستند که وی آن را خطرناک می‌بیند. سرزنش کردن علنی رهبران فرانسه و آلمان به دلیل بودجه ناتو از سوی ترامپ به شدت موجب نزاع و اختلاف پس از چاپلوسی‌های وی در میان رهبران خلیج (فارس) شده است.

 

ترامپ در جریان سفرش به ریاض خواهان ائتلاف جهانی علیه افراط‌گرایی شد در حالی‌که آمریکا را در شکاف شیعه و سنی در خاورمیانه قاطعانه در طرف سنی‌ها قرار داد، بدون توجه به این‌که اغلب قربانیان تروریسم در این منطقه، به عنوان مثال در عراق شیعه هستند.

 

وی بدون توجه به گروه‌های تندرویی چون القاعده و داعش و همدستی عربستان در توسعه و گسترش باورهای افراط‌گرایانه، انگشت اتهام خود را به سمت ایران گرفت. وی از تمام کشورها خواست تا برای منزوی کردن ایران متحد شوند و ابراز امیدواری کرد که روزی ایرانی‌ها دولتی داشته باشند که لیاقت آن را دارند.

 

آیا ترامپ متوجه صحبت‌هایش هست؟ وی هیچ توجهی نکرد که چند روز پیش از این اظهاراتش ایران یک انتخابات دموکراتیک و سراسری برگزار و یک رئیس‌جمهور میانه‌رو را مجدد انتخاب کرد. آیا وی در حقیقت بر این باور است که ایران، نه داعش‌، حامی اصلی تروریسم است؟ یا این‌که وی در حال پاسخ‌گویی کورکورانه به نیاز همیشگی و سطحی آمریکا برای شیاطین جهانی و تنفر شخصی‌اش از توافق هسته‌ای باراک اوباما با ایران و به علاوه بزرگ‌نمایی ترس‌های سعودی‌ها و اسرائیلی‌هاست. ترامپ برای این‌که یک عروسک خیمه شب بازی باشد، زیادی گنده است اما در حال حاضر شبیه یکی از آن‌ها عمل می‌کند.

 

این در حالی است که ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای که در ژوئیه ۲۰۱۵ میان این کشور و قدرت‌های جهانی حاصل شود، پایبند است و حق دارد که از غرب انتظار پایبندی به تعهداتشان مبنی بر افزایش روابط و تجارت به جای انزوا و تحریم‌های آمریکا همان‌طور که ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره نقشه کشیده‌اند،‌ داشته باشد. هیچ دلیل خوبی برای افزایش تنش با ایران وجود ندارد در حالی‌که دلیل زیادی برای ترس از پیامدهای احتمالی آن وجود دارد.

 

به نوشته گاردین، حقیقت نگران‌کننده این است که ترامپ به طور تغییر ناپذیری نادان و به شکل وحشتناکی فاقد قوه تشخیص و فروتنی است و کاملا روشن است که نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------