آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی:ایران از گسترش و تعمیق همکاری در همه حوزه ها با آذربایجان استقبال می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رییس جمهور آذربایجان با اشاره به فرصت‌های بسیار مناسب برای گسترش و تقویت روابط تهران – باکو در زمینه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، تجارت و گردشگری، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق همکاری در همه حوزه ها با جمهوری آذربایجان استقبال می کند.

 به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر دوشنبه در این تماس تلفنی که توسط  آقای «الهام علی اف» انجام شد، اظهارداشت: اراده مستحکم دو دولت در کنار اشتراکات عمیق دو ملت، پایه های مستحکمی را برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط تهران – باکو فراهم کرده است؛ روابط ویژه ای که مورد انتظار و خواست دو ملت بزرگ آذربایجان و ایران است.

 

رییس جمهور با بیان اینکه هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه همکاری‌های سیاسی اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد، ضرورت تسریع در اجرای توافقات را مورد تاکید قرار داد و گفت:اجرای سریع توافقات مشترک، می تواند سطح همکاریهای دوجانبه و منطقه ای را بیش از پیش عمق بخشیده و به آن وسعت دهد.

 

روحانی چشم انداز روابط تهران – باکو را بسیار روشن توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود که با اجرای سریعتر توافقات میان دو کشور، بستر لازم برای همکاری های مشترک بویژه در حوزه های ترانزیت، انرژی و تجارت مهیاتر شود.

 

رییس جمهور همچنین طرح راه آهن رشت -  آستارا را جزو طرحهای مهم در دستور کار دو دولت برشمرد و بر تسریع در اجرای آن تاکید کرد.

 

روحانی همچنین بر ضرورت تلاشی همگانی برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری و ایجاد وحدت بیشتر میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم در کشورهای اسلامی، ریشه های فکری افراطی گری را از بین ببریم.

 

رییس جمهور آذربایجان نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی دکتر روحانی، تاکید کرد که روابط میان دو کشور طی دوران استقلال  روند رو به توسعه ای داشته است اما چهار سال گذشته در روابط دو کشور، دورانی کاملاً استثنایی بوده است.

 

"الهام علی اف"  اجرای همه توافقات میان دو کشور را ضروری خواند و اظهارداشت: دستورات لازم را برای تسریع در پیشبرد طرحها داده شده و بزودی قرارداد راه اهن رشت – آستارا امضا و نهایی خواهد شد.

 

وی با ابراز رضایت از مشارکت فعالانه شرکتهای ایرانی در حوزه های انرژی، خودروسازی و داروسازی در کشورش گفت: ما مصمم هستیم روابط خود را با تهران در همه عرصه ها گسترش دهیم و  این خواست دو ملت بزرگ ایران و آذربایجان است.

 

رییس جمهور آذربایجان همچنین بر ضرورت تقویت همکاری های دو کشور در حوزه های منطقه ای تاکید کرد و گفت: ما خواهان تقویت همکاری های خود با تهران در زمینه ثبات و امنیت منطقه ای و مبارزه مشترک با خشونت، افراطی گری و تروریسم هستیم.

 

طرفین بر آمادگی خود برای شرکت در نشست های سه جانبه سران و تلاش برای تحکیم تعاملات منطقه ای تأکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------